Arrangörer

G

Glada_jag

Hrm. Så var då ännu en tävling över. Som syrra till en tävlande. Har vatt hästskötare till henne nu i några år men aldrig vatt på en tävling med så mycket problem.
- inga korrekta startlistor (tydligen bara i sek. så funk skrek och irrade)
- bara damm på framridningen (salt o vatten funkar!)
- fattades bokstäver vid dressyrbanan (lite irriterat faktiskt)
- ryttarfest.. märkligaste jag varit på. Fattade inte vad som hände..
- banvisare i terrängen som inte hittade och inget visste
- fortfarande frågetecken runt samma ryttare som vid dressyren dvs ingen visste..
- tiden i terrängen blev fel... med 15 sek. :devil: inget att göra men hur kan man ta så fel tid som tidtagare? både jag, pappa och ryttaren hade ungefär samma tid dvs det slog på sekunder.

Det är väl svårt att fixa tävlingar men vissa saker borde ju funka. :angel:

Sv: Arrangörer

Trist att det blev så. Vart var du någonstans?
Alla arrangörer ska ha all heder :bow: , vilket jobb dom gör!
Det är inte lätt att ha tävlingar, spec. inte fälttävlan.

Antar att det var på trossnäs du var.....
Vilka startlistor var det som var fel? antar att det var hos oss på trossnäs du var. Två ändringar gjordes i startlistor efter att de gått ut. Christoffer bytte häst från Piece of Hope till Grafman, men vi kanske skulle nekat start med hänvisning till att vi får skit för att startlistorna inte stämmer..... Den andra ändringen var att Frida Andersen var tvungen att byta plats på sina hästar pga reglerna i Källqvist cup samt Agria cup vilka ingick i ponnyklassen. Men vi kanske skulle ha skitit i det med. Vi resonerade att det inte är någrra större förändringar och våra funktionärer var väl informerade så jag har svårt att tänka mig att det var de som sprang som yra höns :devil:

Var var ni och red???? :confused: på MSV A och SM banan fanns 12 bokstäver, på Lätt klass och 90, 100 klass banan fanns 8 helt enligt reglementet och med Överdomarens godkännande.

Framridningen var som du sa mycket dålig, men jag tror ryttarna hade uppskattat ändå mindre om vi hade jagat dem därifrån för att ta dit brandkåren och vattna (viilket vi brukar göra). Vi var tacksamma för det fina vädret men som sagt så var banorna på tok för dammiga. Något salt vill vi dock inte ha in i större mängd på våra banor, även om vi vet att det är bra. :crazy:

Angående terrängen håller jag fullkomligt med dig att visning och märkning blev strulig och det får vi (och har vi) som arrangörer be ryttarna om ursäkt om:bow: Även solen har sina fläckar...
Angående tidtagningen i terrängen så finns det något som heter protest, och om inte annat så kan man ifrågasätta hos tidtagningen istället för att halshugga tidtagarna offentligt.

Ryttarfesten var en ny modell som jag tror att de flesta uppskattade eftersom. Vi hade ju om du inte märkte det knytkalas efter invigningen där man åt vad man ville vi bjöd på sill och potatis och kaffe. Historiskt har vi haft cateringfirmor som levererat maten men det tyckte vi blir för dyrt för ryttarna eftersom det även är roligare om alla är med. Jag och fler med mig tyckte det blev än jättelyckad ryttarfest och det var flera familjer som särskilt uttryckte tacksamhet för att man slapp betala ca 250kr / person utan kom undan med 50 kr/person. Men du kanske är millionär...... Många familjer med hästskötare osv brukar kunna få lägga upp 2500-3000kr för att få de sina med på fest och det tyckete inte vi att det var värt. Nu har vi testat knyt för 200 personer (vi kunde egentligen bara tagit emot 140 men ville inte neka någon). Lite rotigt var det, men vad tycker ni andra här på buke som var där? är det en modell att utveckla eller? :idea:

Ja du, du är hemst välkommen att arrangera fälttävlan med 190 starter i 6 klasser där JSM, EM uttagning, Agria Cup, Källqvist Cup + 3 lokala cuper ingår för både ponny (2 kategorier) och häst och så får vi se om du lyckas med mindre missöden än vad vi gjorde. Vi får väl lägga ned midsommartävlingarna och sluta som arrangörer om det nu var så dåligt :cry:

jag håller väl kanske inte riktigt med.....visst var framridningen dålig, men värre har jag varit med om (så kallade framhoppningar i halvmeterdjup lera tex.....)

tyckte inte att det var några problam med startlistorna...

det saknades bokstäver på den banan som den öppna * gick på, men det gick att rida iaf, det såg jag....

ryttarfesten var väl ok, jag är inget fan av såna tillställningar öht så jag kanske inte är rätt person att svara.....men vi hade lite svårt å få sittplatser fastän vi hade biljett
men invigningen av JSM var lite kul (kul å få se alla som var med om inte annat), och att man fick en skål :)

jag tycker att det var en välarrangerad tävling :bow: till trossnäs frk och alla funktionärer!

Hej
tyckte att det var en väl arangerad tävling som flöt på bra hela tiden.
Tycker att trossnäs ska ha all heder och ära att de orkar dra en sådan jätte tävling trots att de är en liten klubb.

Trossnästösa skrev:
Tack Agda, nu ska jag sluta gråta :bow:
Vi tackar också för allt. Vi tillhörde dem som var "besvärliga" genom att byta från * till lätt till * p.g.a hästbyte och TR-tolkningar. :angel:

Visst var det saker som kan bli bättre men det märkte säkert ni själva också. Jag håller med Glada_jag om problemen med det är ju bara att fixa till nästa gång. :idea:

För oss var det också en miss med tiden men då det inte gällde liv och lem så... men visst är det retligt. Man känner sej så maktlös när det blir så... Fast det drabbar väl alla någon gång så i längden blir det nog lika. :o

Så TACK till ER I Trossnäs :banana:

Tillägg:
Ryttarfesten var helt i vår smak!

Senast ändrad av en moderator:

Äsch torka tårarna nu! Det var ju faktiskt många som var nöjda över hur tävlingarna var arrangerade också men naturligtvis kan vi alla, både ryttare och arrangörer hela tiden lära oss inför framtiden.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: cassiopeja
·
Träning Eftersom jag antar att många här antingen själva håller lektioner eller åtminstone rider/har ridit på tex ridskola hoppas jag att det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 141
Senast: cowgirl81
·
Hoppning Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Fannih
·
Fälttävlan Jag måste bara skriva av mig samt fråga om det får gå till såhär på tävlingar.. Jag var i Mariestad i helgen och startade FT, det var...
2
Svar
22
· Visningar
2 530
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025