Armhålorna kliar!

AgentCarter

Trådstartare
Vart går man med sina pinsamma problem om inte buke?
Jag har sedan jag använde deo en gång i typ januari/februari fått leva med kliande armhålor och det börjar bli fruktansvärt!
Jag har smörjt in de senaste två veckorna (alovera och en annan snäll lotion) inget mer än tillfällig lindring.
Igår prova jag fungoral schampo, sved och idag är det värre:p

Smörjer som sagt och tvättar dem ofta med bara vatten, ingen deo sen problemen började?

Har ni några tips?
 
Sv: Armhålorna kliar!

Jag använde en deo som jag använt länge men helt plötsligt började mina armhålor klia och jag fick små röda märken. Slutade använda deon och använde inget annat! Blev bra efter ett par veckor så provade deon igen (visste inte om det var deons fel) och det kom naturligtvis tillbaka!

Så nu kör jag med Apotekets parfymfria deo och jag har inga som helst problem.

Jag skulle säga att du ska sluta smörja och bara låta armhålorna vara. Och klia inte, då blir det värre;)
 
Sv: Armhålorna kliar!

Köp någon mild kortisonsalva på Apoteket. Borde hjälpa på någon dag eller så. Det kan ju vara svamp också och då kan tex daktacort hjälpa (salva det också).
 
Sv: Armhålorna kliar!

Har självklart inte använt deo sedan det började, provade att låta det vara med men blev bara värre då.
Ser inte så smart ut misstänker jag när jag går och river mig i armhålorna:p
 
Sv: Armhålorna kliar!

Borde ha en mild kortisonsalva någonstans, ska se om jag hittar den och prova. Kom på att min kropp brukar gå bananas med huden på våren så kan vara relaterat.
 
Sv: Armhålorna kliar!

Köp deo utan alkohol i och gärna någon som det står är för känslig hud. Dom som står att dom ska hålla upp till 48 h eller längre var värst för mig så dom undvek jag. Funkade för mig och nu kan jag använda dom flesta igen :) Fast allra först ska du ju försöka bli av med kliandet, där vet jag tyvärr inte vad man ska kolla efter för jag fick en salva av min moster och jag minns inte vad det var ;)
 
Sv: Armhålorna kliar!

Du skulle kunna prova använda lite talk (baby puder). Förutsatt att du tål det. Torkar upp så det inte blir så svettigt. Svett är ju bl.a. salt och fukt och det kan irritera ytterligare redan känslig hud. Ta på talken först när kortisonsalvan torkat in ordentligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har haft problem med ögonen sedan början av december. Kliar något fruktansvärt både på ögonlocken, ögonlockskanterna och i ögonen...
Svar
19
· Visningar
906
Senast: Monkie
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 377
Senast: Petrow90
·
Hästvård Måste nu rådfråga er kloka bukare ;) Min Draumur har sedan länge "plågats" av diverse hudproblem, dels att han är mkt känslig för...
Svar
16
· Visningar
2 553
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp