Ja det är helsjukt!
Jag sitter i en inte alls rolig sits. Jag har visserligen i princip fri tandvård pga mitt funktionshinder (det kostar som ett vanligt läkarbesök), men dyrare saker måste alltid förprövas mm. Mina mediciner gör att tänderna rasar sönder trots att jag är på koll var fjärde månad. För ca 7 år sedan var jag med om en hästolycka där jag fick munnen insparkad och det har varit mååånga turer. Jag har haft tur med försäkringsbolaget som ersatt allt, men redan vid första besöket sa tandläkaren att det kan ta flera år innan skador visar sig. Försäkringsbolaget håller dock inte med, så nu får jag förlita mig på att regionen vill betala för nya tänder i överkäken.
Väntar faktiskt just nu på beslut... Det var illa för ett halvår sen, nu är det jättejätteilla.
Det är nämligen så att jag behöver få bentransplantation, då mitt tandben tillbakabildas (förstördes av sparken) och framtänderna är i princip helt lösa och sitter bara på plats tack vare tänderna intill. Ju längre tiden går desto mer ben försvinner, till resten av tänderna.
Jag är 34 år, förtidspensionerad, det finns inte en chans att jag kan bekosta något sånt själv
.
Och jättekul att bli av med fler tänder...