Arg tråd!

falukorw

Trådstartare
Blir så j*vla förbannad på folk som inte kan ha sina hundar kopplade om de inte ha koll på dom. Idag när jag gick till jobbet med mina hundar (dvärgschnauzrar) kopplade kommer det framrusandes en schäfer med raggen rest och tänderna blottade. Matten står en bit bort och börjar ropa: "mota bort henne, hon kan hugga". Varpå hon se börjar springa mot mig. Hunden hinner självklart fram mycket före sin matte och det blir ett virrevarv av hundar där mina små försöker komma undan och jag försöker sparka schäfern. Får in en ordentlig känga och den kommer av sig och då hugger jag tag i nackskinnet och lyckas hålla i tills matten kommer. Då säger kärringen: "oj då, jag trodde att vi var själva här." Ja, de var själva innan men mitt i ett bostadsområde kan det faktiskt komma andra människor. Inget att hon bad om ursäkt eller någonting åt det hållet. Nej, hon bara kopplade sin hund och skällde lite på den.

Det jobbiga är att min minsta tjej har tidigare haft problem i hundmöten pga rädsla men efter massa träning går det nu riktigt bra. Hon blev rejält rädd och både kissade och tömde analsäckarna så jag hoppas att hon inte faller tillbaka i sitt gamla mönster igen. Som tur var så blev ingen av mina skadade iaf. Hur det gick med shäfern vet jag inte men den gnällde till rätt rejält. Hur är det? Vad har jag rätt att göra om det kommer en främmande hund och attackerar mina?
Kan bara inte förstå varför man har sin hund lös om den inte lyder och dessutom är hundagressiv...
 
Senast ändrad:
Sv: Arg tråd!

Dumma männsikor som inte kan ha koll på sina hundar !! :devil:
Jag tyckte du gjorde rätt, eller det hördes ju som rätt här på buke, men man vet ju inte hur det såg ut i verkligheten :angel:

Kan inte du klämma in en bild på Dvärgarna ?? :love:
Har en hemma med. Otroligt fin hund ! :bump:

Hoppas det går bra med lillen .. ;)
 
Sv: Arg tråd!

Jag vet hur det känns! Min hund gillar inte andra hundar, så jag har henne bara i lina eller i koppel.

Men det har hänt flera gånger att en massa hundar sprungit fram till henne, och jag har vrålat till ägaren att kalla in sin hund, varvid jag får till svar, men min hund är ju snäll. Det SKITER jag i, för min är INTE det. Sån tur är så har aldrig min hund bitit den andra, för jag har lyckats mota bort den andra hunden, men den gången det kommer en stor hund vet jag inte hur jag ska göra.

Till saken hör att jag har tränat jätte mkt på hundmöten och att min hund ska ta det som ngt positivt när vi möter andra hundar, och just när det börjat gå bra, och hon inte kastar sig ut i kopplet när hon möter en annan hund, så möter jag en okopplad hund, och MÅNADER av träning är bortkastat!:mad:
 
Sv: Arg tråd!

Helt rätt agerat!

Ägaren till schäfern sa ju att den kunde bita, om dom anmäler dig, amäl dom...

Vi har en tjej som jobbar på vet.kliniken där jag går, när hon går promenad med sin schäfer lös så är hon inne i sin egen värld, tittar inte vars hunden tar vägen, med resultat att den är inne och springer i hästhagen, som tur har inget hänt, ennu! jag har sagt till henne, och hon bryr sig föga, tycker det vore bra om hunden fick en stöt eller dyl... men jag vill inte ha en främmande hund i hagen, den kan göra mina icke hundrädda hästar rädda för hundar, om jag har otur.
 
Sv: Arg tråd!

jag blir också jättearg på sånt! Min hund blev påhoppad av lösspringande bc hane som var hundagressiv, inte alls kul då min redan är osäker med hundmöten :(

Min pappa var ute o sprang på ett motionsspår med sin stora schäferhane häromdagen, då var det en tjej som gick med två chiuauva (gah, stavning?) som var lösspringande, med kopplen släpande efter, hon hade ingen koll alls, hon hörde antagligen inte när pappa sprang om dem , hennes hundar kastade sig fram mot pappas och var som galna (men pappas hund är väldigt snäll o lydig så han bara brydde sig knappt, bara fortsatte springa vid sidan) Matten till de små hundarna fick panik när hon såg att det var en schäfer som kom :devil:
Det kanske fick henne att tänka till... Nu hade hon ju tur att det var "Adde" som kom springandes och inte en hund som bet tag i hennes små.
Liksom man får ju tänka på sin egen hunds säkerhet också, när man släpper den lös, men vissa verkar inte tänka så, speciellt inte folk med små hundar, är som att de tänker att det inte spelar någon roll att deras små söta vovvar e lösa för ingen kan ju vara rädd för en liten hund.
Men det finns de som e rädda för små hundar med, och långt ifrån alla hundar gillar när en annan hund springer fram till dem o bjäbbar o morrar hur små de än är..
 
Sv: Arg tråd!

Jag förstår precis vad du menar.

Jag var ute med mamma och min schäferhane och gick i ett eljusspår och han är lös men kopplas då det kommer joggare eller gående, men alla är så van vid oss att dom inte ens tittar åt oss längre.
När vi kommer fram till en sväng ser vi ut på vägen brevid och där kommer ett par gående med sin lösa golden, den sätter av som ett skott mot oss genom skogen och stannar ca fem meter ifrån oss.

Min hund gillar inte hanhundar men han är otroligt duktig när det kommer hundar på detta sättet,då tvärnitar han och rör sig inte ur fläcken, så jag tar tag i handtaget på selen och säger åt den andra hunden att gå till matte men den står bara och glor.
Ägarna ropar knappt på hunden tills jag skriker åt dom och frågar om det är en tik eller hane, hane får jag till svar och då kommer hunden upp till oss på stigen.
Husse är fortfarande i sakta mak på väg genom skogen, och min hund morrar svagt för att säga kom inte närmare, och den andra hunden morrar lite tillbaka.

Jag väntade mig nästan storslagsmål, men husse fångar in sin hund och fummlar med kopplet en bra stund och säger sen "jahapp" och går iväg in i skogen igen.:eek:

Jag släpper min hund som stått helt stilla hela tiden och han hoppar ner i diket och kikar efter dom och kommer snällt skuttandes till mig sen, han visste hur duktig han hade varit så han gav sig inte förrän han fått en hel näve med godis.
Min duktiga vovve:love:

Folk ska inte ha hund om dom inte har pli på dom:mad:

Ledsen att det blev långt men vi råkar hela tiden ut för samma saker här på buke och kan avreagera oss och beklaga oss över puckon.:D
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 472
Senast: Grazing
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 375
Senast: MulleMonster
·
C
Övr. Hund Inatt väcktes jag och Johan av att hundarna stormskällde. Det har väl visserligen hänt förut - men inte att de svarats av en annan hund...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp