Arg som ett bi igår kväll - farligt för bebis i magen :(?

ako

Trådstartare
Okej... Tror att hormonerna spelade mig ett spratt i går kväll, för att ha något att skylla på :angel:. Blev jättearg på sambon (för egentligen en struntsak), vilket jag inte brukar bli så ofta. Grät, skrek och slog i dörrar som värsta snorungen gjorde jag. När jag lugnat mig igen (nu är vi sams på alla sätt) slog mig tanken att jag kanske skrämt babyn i magen med min ilska så till den grad att den bajsat i vattnet eller något annat hemskt... Den sparkar och lever om som vanligt, och jag har ringt förlossningen och frågat, och de tyckte jag skulle ta det lugnt och inte oroa mig, för i de fall de sett negativa konsekvenser av liknande så var det vid långvarig psykisk press hos mamman, och det har jag ju knappast varit utsatt för. Bara ett ilskt utbrott...

Nu undrar jag om någon mer blivit riktigt arg eller ledsen (vid enstaka tillfälle) någon månad innanBF, och om ni fått friska barn ändå? Jag känner mig verkligen hemsk - den lille måste ju ha blivit rädd när jag skrek och grät :(...

Tackar för svar gör
argbiggan...

Sv: Arg som ett bi igår kväll - farligt för bebis i magen :(?

Herregud oroa dig inte. Bebisen är ju jätte van att höra dig prata, sjunga, damsuga vad som helst, kom igen nu! Alla som har varit gravida har väl blivit arga någongång under graviditeten annars skulle ju alla få barn som kom ut och inte vågade se på sina föräldrar för att dom blev rädda för dem i magen? Du måste ju ha blivit ledsen eller arg nån mer gång om du nu är i åttonde månden? Bebisen har ju hört lika bra hela tiden! Jag har väldigt svårt att tro att anledningen till att vissa barn bajsar i fostervattnet beror på detta. Slappna av bara och njut istället för att oroa dig, gjort är gjort

Tack vad du är snäll:)! Jo tänker man logiskt borde det ju vara som du säger... Kan tillägga att vi nu är sams på alla vis och har varit ute på mysig höstpromenad med hundarna :).

Bra, precis så det ska vara i slutskedet!!
Jag kan tillägga att jag var farlig på gravid-hormoner, min stackars sambo har fått ett antal saker kastade åt hans håll för jag tyckte han uppträdde olämpligt =) Min bebis kom ut och var aldeles perfekt, och hon har överlevt sina första sex månader med mitt helveteshumör (som tyvärr inte är så hemskt mycket bättre utan gravid-hormon) utan att bli rädd eller ängslig. Hon är en tuff tjej som vet precis vad hon vill och kan!

Säkringen gick för mig mer än en gång vill jag lova. En gång hade jag haft det superkämpigt på jobbet. Ja jag var arg där varje dag. Vi hade en otroligt krävande grupp och var det bara jag och en lite mindre bestämd kollega så fick jag styra upp 22 otroligt vilda 5-åringar. Jag kämpade och kämpade och varje dag var en kamp. Men extra mycket en eftermiddag. Jag kommer hem och så börjar min sambo tjafsa om något. Jag blev helt galen på honom och sen gick jag ut med hunden som gjorde värsta utfallet mot någon fjuttig hund. Då ställde jag mig bara rakt upp och ned och fullkomligt bara exploderade och tårarna bara sprutade. Jag struntade i vad folk i närheten skulle kunna uppfatta. Tur att det var mörkt ute...

Men jag tror helt klart att den långvariga stressen på jobbet var värre. Det var riktigt jobbigt. Ibland jobbade jag 10 h och på hela den tiden så kände jag inga sparkar eftersom att jag ansträngde mig så mycket hela tiden :( Hade jag tur lyckades jag slappna av så mycket på lunchen att han sparkade. Men inte annars.

Mmm min sambo erkänner att jag inte var den trevligaste på slutet... Men vaddå? Det blev ett perfekt resultat ;) :banana: Jag såg ibland att han bara bet ihop och vände bort huvudet när han insåg att jag bara var pestig och egentligen inte menade så mycket *puh*

Skönt att inte vara ensam :)! Tack för peppning!

De sista två veckorna är lika långa som den tid du redan gått :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka