Arg rygg länge (långt)

Jag känner igen det där med ryggont som sitter i läänge. På mig gör det ont ungefär från svanken och ner. Jag har dock hittat lösningen på mina problem. Först bytte jag säng till en mycket hårdare, det hjälpte en hel del! Jag har även fått massage med mycket positiv effekt. Det som hjälper nästan bäst är dock att stärka magmusklerna samt stretcha framsidan av låren efter tex promenader. Det blir direkt värre om jag går promenader och sedan sätter mig ner på en stol (tex vid dator) utan att stretcha framsidan av låren. Ryggen tränar jag inte.
Har du inte testat de sakerna, gör det, det kanske blir lite bättre då :)

Jag känner igen det där med ryggont som sitter i läänge. På mig gör det ont ungefär från svanken och ner. Jag har dock hittat lösningen på mina problem. Först bytte jag säng till en mycket hårdare, det hjälpte en hel del! Jag har även fått massage med mycket positiv effekt. Det som hjälper nästan bäst är dock att stärka magmusklerna samt stretcha framsidan av låren efter tex promenader. Det blir direkt värre om jag går promenader och sedan sätter mig ner på en stol (tex vid dator) utan att stretcha framsidan av låren. Ryggen tränar jag inte.
Har du inte testat de sakerna, gör det, det kanske blir lite bättre då :)

Tack för svar. Min sambo masserar ofta men det är väldigt olika huruvida det hjälper.
Sedan visst, man ska även gå till utbildad massör men upplever att de inte kommer åt riktigt och har sämre effekt än kiropraktor.
För mig verkar det inte ha effekt att stretcha framsida låt, men däremot kan det lindra något rumpa/korsrygg och baksida så jag gör det en del nu.

Nu har jag i alla fall varit duktig och ringt Vc igen, de lär väl ringa upp när som helst och så tar vi det därifrån. Ska själv ta upp om sjukgymnast med läkaren tänker jag.
Har noterat att det kan pirra i fötterna när jag stretchar undrar om det hänger ihop..

Någon som vet hur man hittar om en sjukgymnast är landstingsansluten?
Den finns med på 1177 som vårdmottagning men det innebär säkert inte det.
Nej de har ingen mail eller hemsida och hade gärna sluppit ringa ;)

Någon som vet hur man hittar om en sjukgymnast är landstingsansluten?
Den finns med på 1177 som vårdmottagning men det innebär säkert inte det.
Nej de har ingen mail eller hemsida och hade gärna sluppit ringa ;)
Det brukar stå "vårdavtal" på mottagningens sida på 1177.se, under "Om oss"

Nu har jag varit hos sjukgymnast och vi har hittat något som ska tränas upp och lokaliserat vad smärtan antagligen kommer från.
Bara hoppas att det hjälper. Har en återbesökstid till läkaren nu eftersom de tyckte att det vore bra när jag ringde men den är i februari. gissar att jag går dit och diskuterar med honom om han känner sig färdig med sin utredning av det hela. Sedan ska jag ändå fråga om vi behöver kolla mitt b12-värde igen så det gått upp med tillskott..

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 836
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross