Arg och mycket, mycket lessen...

Sv: Arg och mycket, mycket lessen...

cillamuffins skrev:
man får inte gå och hämta sin hund om den går upp på platsen, i alla fall inte på vanliga lydnadstävlingar.

däremot kan man ju ibland önska att TL avbryter lite tidigare, speciellt när det är risk för bråk.

Får och får, vem ska förbjuda dig? Vad skulle hända? Det värsta skulle väl vara en tillsägelse - vem bryr sig??? :devil: Du har redan nollat platsen, för de flesta förare (om man inte är Sven Karlsson :D ) innebär det att du inte får ett förstapris, så då bryter man förstås. Även om du vet med dig att du får 10: or på resten av momenten, så lite hänsyn får man väl visa de andra deltagarna. Blir tokförbannad på folk som är så rädda för - ja vadå? - tävlingsledare, domare eller vad det nu kan vara att de inte hämtar sina hundar. Tyvärr är det inte ofta som tävlingsledaren avbryter innan det redan blivit bråk :crazy: Jag skulle aldrig utsätta min eller andras hundar för den risken. Men visst, det bästa hade varit en regeländring, så fort en hund går upp skall den hämtas.

Sv: Arg och mycket, mycket lessen...

fast å andra sidan blir det ytterligare en störning att också människor går runt. reglerna är till för att följas. men om en annan hund gått fram till min tik eller om det av någon annan anledning skulle varit risk för bråk hade jag givetvis försökt förhindra det. men att ens hund går upp och sprallar lite räknas inte som jag ser det.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 364
Senast: lady_vip
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30