Arg och chockad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snuffsan

Trådstartare
När Mini skulle hoppa Nat Msv idag sprang en funktionärs 3 årige son ut på banan, typ ett galoppsprång framför henne. Hon rider i full galopp med en ponny med skarpa broddar, och plötsligt, är det en liten unge precis framför halsen på ponnyn. Hon hoppade ett hinder till, sen kom chocken. Mini grät och skakade i hela kroppen och utgick naturligtvis.

Sånt får fan inte hända!!:mad::mad:

Jag är så förbannad!:mad::mad:

Sv: Arg och chockad

huuuu... säger det samma, DET FÅR INTE HÄNDA!!!! har man barn med så måste man hålla koll på dem så e de bara...

Mamman till grabben befann sig ute på banan tillsammans med något äldre barn. Vem som skulle passa den lille har jag ingen aning om. Han skulle kanske passa sig själv?

Grönklädd på gräsbana var han också, så han syntes inte så lätt.

Vilken mardröm om hon ridit över honom!

Tråkigt det som inträffade Mini. Tycker att när man är ute och tävlar så ska man kunna fokusera sig på det man kommit för att göra, tävla och inte att se upp för lösa ungar, deras föräldrar ska se efter dem och tycker man som förälder att det är jobbigt att hålla koll på sin unge ska man nog stanna hemma eller skaffa en barnvakt.

Men en sak jag har funderat över är att hästfolk verkar inte vara så speciellt rädda om sina ungar, hur många gånger har man inte varit ute och tävlat och folk går med sina barnvagnar högt å lågt, verkar inte bry sig om att det går en okänd häst 1.5m framför dem eller brevid dem, tanken att en häst kan bli rädd och hoppa på deras barnvagn verkar inte finnas. Har sina småbarn springandes vid hästtransporterna och verkar mer intresserade av att prata med andra än att hålla koll på sina ungar, trots att det finns hästar som lastas in/ut, sadlas på/av runt omkring dem.

Fick Mini starta om? Eller blev händelsen för mycket? Tycker synd om henne ivf.

Hon fick inte starta om. Eller tja, jag sa till överdomaren, men jag tycker inte man kan starta om en msv direkt när man inte är ok, så jag stannade inte för att höra vad domaren hade att säga (ÖD skulle prata med henne).

Vi får se hur det går i morgon. Det är ett 3-dagars meeting.

Det hände lite samma sak för mig härom veckan, fast inte lika allvarligt.
Jag skulle gå in på framridningen och säger mitt namn till ett tant som har hand om framridningen. Min ponny var lite otålig och dansade runt och just då släpper tantens 30-åriga son iväg sin lilla, lilla dotter som springer till tanten som är hennes farmor och hamnar nästan mellan min hästs ben :crazy:
Min häst hade också stora gräsbroddar. Men det lilla barnet klarade sig och så säger tanten till sin son: "Men du kan ju inte bara släppa henne sådär!" Och han: "Äsch, håll käften mamma!"

Så rädd var han om sitt barn:smirk:

En tråkig detalj är att detta är ett tredagars meeting och detta var kval 1 till finalen. Alla chanser till A-final är naturligtvis borta i och med detta.

Jag tycker såklart att det här inte får inträffa ! Men vem är Mini? Känner alla till den förutom jag ? :o:confused::idea:

Olyckor får inte hände men de gör de utan att någon är skyldig..Jag kan nog tro att barnens föräldrarna är chockade med.. och utan att vi vet orsaken till varför barnet smet ska vi inte dömma föräldrarna tycker jag!

Barn ska inte kunna bli kidnappade men endå blir dom de.. och hur känner man sig inte då som färälder??

Och att sitta och läsa sånthär då gör ju inte ens samvete bättre:crazy:

Nu var de ju tur att ingen vart skadad och ungen har nog lärt sig att inte smita mer

Ursh vad otäckt! Å himla tråkigt att det blev som det blev, men tur att det inte blev värre! Önskar er lycka till imorgon.

Olyckor får inte hände men de gör de utan att någon är skyldig..Jag kan nog tro att barnens föräldrarna är chockade med.. och utan att vi vet orsaken till varför barnet smet ska vi inte dömma föräldrarna tycker jag!

Barn ska inte kunna bli kidnappade men endå blir dom de.. och hur känner man sig inte då som färälder??

Och att sitta och läsa sånthär då gör ju inte ens samvete bättre:crazy:

Nu var de ju tur att ingen vart skadad och ungen har nog lärt sig att inte smita mer

Självklart så orsakar man aldrig en olycka medvetet, men jag har väldigt svårt för att så här små barn kan knata runt obevakade på en tävlingsplats. Sen har ju inte jag några barn själv så jag vet inte hur svårt det är, men har ivf passat stallkompisens 2åring och 4åring på travtävlingsplatser och jag lämnar inte dem obevakade 1minut. Lyssnar de inte på vad jag säger så får de vackert hålla mig i handen när vi går eller sitta i en vagn. Det går inte att ha så små barn springandes lösa omkring bland hästar på tävlingsplatser.

Ska man ha med sig sina barn på tävlingsplatser eller i stall i allmänhet är man skyldig sina barn ,tävlingsdeltagare och stallkamrater att hålla koll på ungarna så att olycksrisken minimeras. Kan man inte hålla koll på en unge i 3års åldern har man inte på en tävlingsplats att göra. Nu gick det ju bra att barnet inte kom till skada i denna händelsen, men hur gick det för Mini som blev chockad och ur balans? Jo hon fick gråtandes lämna banan för att hon inte klarade av att fortsätta (vilket man kan förstå). Rider man på nationell msvnivå så ligger mycket tid, känslor och satsning bakom och då ska inte detta bli förstört av att en 3årig unge knatar in på banan för att gå till sin mamma. Tycker att detta är mycket upprörande att sånt här inträffar.

En tråkig detalj är att detta är ett tredagars meeting och detta var kval 1 till finalen. Alla chanser till A-final är naturligtvis borta i och med detta.

antar att du pratar om ponny nationella tävlingen i åstorp som pågår nu! i så fall vet jag vilken unge det är som brukar vara jobbig men jag personligen tycker att du borde fått starta om i klassen! arg!:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: bigganl
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix