simba_112
Trådstartare
F*n ta grannar som har en ärta till hjärna (om ens det)! I första veckan jag hade min valp kom en av hennes flattar utrusandes mot oss och skrämde slag på lillskruttan. Visserligen väldigt snäll hund, men det hör inte hit. Jag vill ha kontrollerade hundmöten, speciellt under min hunds första tid i livet (ja jag förstår att det kanske inte alltid är möjligt om man möter lös hund). Efter den här incidenten skickade jag sms till ägaren att hon får banne mig hålla sina hundar kopplade eller under sådan uppsikt att de inte springer ut när vi går förbi (måste gå förbi där varje gång vi ska ut på prom.) för att jag ej vill ha en hundrädd valp. Hon svarar och ber om ursäkt. För några veckor sedan kommer samma flat ner till oss när mina hundar är ute (de bor i huset ovanför) och skrämmer än en gång slag på valpen. Jag var ute med båda mina men såg inte den hunden då det var mörkt och helt plötsligt var den bara där. Valpen sprang iväg skrikandes med flatten efter sig. Jag vrålade i så flatten vände och sprang hem. Valpen kom tillbaka på en gång. Ägaren ropar från hörnet på huset; Oj hur gick det? Svarar att det gick bra, men att hon ska ha koll på sina hundar.
Så idag hade jag dörren öppen så mina kunde vara ute medan jag skar en sallad. Mina hundar vet var gränserna går och går aldrig runt till "fel" sida huset. Valpen kom in till mig och jag tyckte det började bli kallt och gick för att ta in min andra hund och stänga dörren. Hinner ut lagomt för att se samma förbannade flat komma farandes! Valpen rusar ut och skäller som besatt innan jag hinner rusa ut i strumpfötterna och tar in båda mina och vrålar åt flatten att försvinna. Ropar sedan högt; KOPPLA DINA HUNDAR.
Jag blir så arg!!! Vad är det människan inte förstår? Jag vill inte ha något med henne och hennes hundar att göra!!
Vet att andra börjar bli irriterade på att hundarna bara rusar på också. En som har haft lite problem med sin hund vid hundmöten och precis börjat få ordning på sin hund råkade ut för en av flattarna för inte så läng sedan vilket resulterade i att hans hund (som var kopplad) attackerade flatten som kom, han säger åt henne att koppla hunden och hon bara skrattar och säger att han kan behöva lite stryk... hur tänker man då?? Allt jobb som HAN lagt ner på sin hund då? Tillbaka på ruta ett igen.
Vad GÖR man????
Så idag hade jag dörren öppen så mina kunde vara ute medan jag skar en sallad. Mina hundar vet var gränserna går och går aldrig runt till "fel" sida huset. Valpen kom in till mig och jag tyckte det började bli kallt och gick för att ta in min andra hund och stänga dörren. Hinner ut lagomt för att se samma förbannade flat komma farandes! Valpen rusar ut och skäller som besatt innan jag hinner rusa ut i strumpfötterna och tar in båda mina och vrålar åt flatten att försvinna. Ropar sedan högt; KOPPLA DINA HUNDAR.
Jag blir så arg!!! Vad är det människan inte förstår? Jag vill inte ha något med henne och hennes hundar att göra!!
Vet att andra börjar bli irriterade på att hundarna bara rusar på också. En som har haft lite problem med sin hund vid hundmöten och precis börjat få ordning på sin hund råkade ut för en av flattarna för inte så läng sedan vilket resulterade i att hans hund (som var kopplad) attackerade flatten som kom, han säger åt henne att koppla hunden och hon bara skrattar och säger att han kan behöva lite stryk... hur tänker man då?? Allt jobb som HAN lagt ner på sin hund då? Tillbaka på ruta ett igen.
Vad GÖR man????