Ärftlighet pipljud, vetenskapliga fakta tack!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sialina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 811
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sialina

Mitt sto är dräktigt med First Wish vilket känns lite tråkigt nu med tanke på att han tagits ur avel pga pipljud. Men jag undrar hur ärftligheten ser ut, vetenskapliga fakta gärna med referenser mottages tacksamt. Jag är inte intresserad av några gissningar eller spekulationer utan vill ha riktiga fakta svensk eller engelsk... Har "googlat" på det men inte hittat någon bra text än...

Sv: Ärftlighet pipljud, vetenskapliga fakta tack!

Ämnet har varit på tapeten i tidigare tråd om First Wish, läs och fortsätt gärna där i stället... :idea:

Har läst de tidigare trådarna men inte hittat den vetenskapliga info som jag söker därför provar jag så här...

Som jag har förstått det så finns det inga riktigt klara besked angående ärftligheten...

Har läst de tidigare trådarna men inte hittat den vetenskapliga info som jag söker därför provar jag så här...
Man kan/bör fortsätta i en gammal tråd när det handlar om samma ämne

Sen kanske det är så att
1. det finns ingen exakt vetenskaplig info om ärftligheten (sannolikt, hade det varit en isolerad gen som styrde det så hade det varit enklare)
2. Bukefalos befolkas av amatörer som inte vet mer än du....:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 220
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 478
Senast: Wonna
·
Islandshäst Ber om ursäkt om följande text är lite osammanhängande, men jag lät bara ösa ur mig. Jag vet heller inte om prefixet blir rätt. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Brolinskan
·
M
Avel Hur gör jag som uppfödare när ASVH beslutar att plocka bort hingstar ur avel av en eller annan anledning? Har ett superfint 1-års sto e...
Svar
18
· Visningar
4 798
Senast: Mosegrafinee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka