Sv: Ärevarv

PrinceFair skrev:
Nu syftar jag som sagt inte på att busrida (för kan man inte annat än att busrida har man inte på en häst att göra öht) utan på att rida i typ ökad galopp istället för att sitta och fjutta runt i långsammare än arbetsgalopp :mad:

Det handlar inte bara om små ungar, det handlar om vuxna åxå.
På küren i Globen tex red de i lååångsam samlad galopp och vissa travade t.o.m. på ärevarvet.....hur kul är det att se på? Ett ärevarv gör man för publikens skull...
:bow:
Ja kan dock tycka att den kontrollerade ökade galoppen kan komma när segraren rider ensamma varvet. Då blir det show av segraren. Titta ut i Europa. Inte rider de i samlad galopp. :angel:

Min yngsta dotter avstod ärevarv med sin ponny i början eftersom vi ansåg att hon inte hade full koll. Dock hade hon bättre koll än de flesta som red. :crazy:

Sv: Ärevarv

jo, då ska man ju gasa extra mkt :D

men det varvet då alla rider får inte gå för långsamt, så lagom kul när man måste rida typ samlad trav för att inte krocka med den framför (som mer el mindre hoppar på stället i "samlad" galopp)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
417
Senast: Blyger
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka