Årets....

Sv: Årets....

Faktiskt så tror jag detta han duger inte här men gör bra lopp hela tiden där:confused:
Av de miljoner han har på sig har inte mycket kommit från Sverige vad jag vet.
Samma med Super Light dock gör denna bra lopp även hemma.

Fast med det resonemanget så borde ju Opalel vara jävligt bra eftersom han spöar en bunt dopade hästar gång på gång...eller hur?

Misstänker att han själv fått sig en omgång eller 2 av doping där nere.

Själv är jag övertygad att en del av rösterna som vanligt folk la till CC gick för att han är så satans snygg :d

AM

Mycket sant ;) (även om jag inte gillar fuxar;);))

Opalen duger inte ens i silver divisionen hemma men vinner på löpande band i Italien och går bra i Frankrike:confused::confused:
Ne så bra är han inte så han förtjänar att bli årets häst.
Och jag tror att dom dopar sina hästar rätt friskt i fram för allt Italien och Frankrike.
Att dom inte åker fast är ju bara för att veterinären lärt sig hur man behandlar så behandlingen gör effekt och är utom karensen.
Varför annars skulle vissa hästar som inte duger till här hemma gå så himla bra där nere?
Ta "Jaggen" den tror jag inte heller tävlade "ren" många gånger. Och han åkte ju faktiskt fast ett par gånger.

Fler svenska hästar har fastnat i dopingprov i Frankrike än franska hästar i dopingprov i Sverige. Deras regelverk är hårdare vad gäller vissa saker, precis som det svenska är tuffare på andra. De är alltså inte lika. T ex så får man vätska upp (ge dropp) en häst där efter en lång transport i 40 graders värme två dagar innan en start, något som man inte får i Sverige.

Doping är ju otillåten medicinering. Ditt resonemang, att man använder sitt eget reglemente och sedan avgör om hästar som tävlar under ett annat reglemente är dopade, är lite märkligt. Man följer de reglerna som finns helt enkelt. I Frankrike har de hårda dopingregler och hårda dopingdomar också så kom inte och påstå att hästarna tävlar fulla med mediciner där.

Faktiskt så tror jag detta han duger inte här men gör bra lopp hela tiden där:confused:
Av de miljoner han har på sig har inte mycket kommit från Sverige vad jag vet.
Samma med Super Light dock gör denna bra lopp även hemma.

Jag tittade lite på hans resultat och han har ju vunnit svensk mästerskap före triton sund och massa andra bra hästar. Han ha rju vunnit en hel del lopp i Sverige innan;) Han har ju inte tävlat hemma så mycket under de senaste åren, men det kan ju bero på att pengarna är bättre utomlands och så gillar väl nisse att resa:rofl:

De flesta loppen Opalen startar i här hemma brukar oftast vara preparélopp. Alltså inget som Nisse hoppas att Opalen ska vinna...

Här hemma är doping reglerna hårdare. Nere i Italien och frankrike får man tävla med mkt som är helt förbjudet här. Har jobbat i båda länderna. Italien var värst. Ytterst få hästar tävlade helt "rena". I stallet jag jobbade i körde dom inget olagligt men hästarna fick ibland något som var lugnande, ibland något som piggade upp, vid förkylning något som höll dom frächa i några timmar.:crazy:. Stannade inte där så länge då jag fick nog av deras typ av hästhållning.

Nu vet ju inte jag hur verkligheten ser ut over there, har bara hört från några kompisar då de själv försökte resonera med mig då jag ligger framme med en tanke som handlar om doping.

Opalen duger inte ens i silver divisionen hemma men vinner på löpande band i Italien och går bra i Frankrike:confused::confused:

Grundar du detta på de 5 starterna han gjort i Sverige de senaste två åren? Du menar hans comeback efter att inte ha tävlat på flera månader? Eller den gången han slog det årets vinnare av Jubileumpokalen, Jämtlands Stora Pris och Årjängs Stora Sprinter lopp med 10 meter men fick stryk av hästar på start? I Olympiatravet var han usel, men han kan ju också få ha en dålig dag.

Jag tror att anledningen till att han bara gör lite strölopp i Sverige är att Nisse är rätt så smart. Det finns enorma pengar att köra om i Frankrike och Italien jämfört med Sverige. Dessutom så kan jag gissa att hemma har han inte i närheten så bra träningsmöjligheter som när han står på Souloys gård som har "allt".

Att kalla Opal Viking välmatchad är sannerligen ingen överdrift.

Misstänker att han själv fått sig en omgång eller 2 av doping där nere.

Det tror definitivt inte jag.
HAar ju varit ett par gånger där nere hos Opalen och skillnaden är träningsmöjligheter och klimat.
Han servas som en kung och tränare trivs därnere.

Att tränaren föredrar att tävla utomlands har ju naturligtvis med pengar att göra.
Och kanske bemötande?

Här i Sverige har ju både han och Opalen sågats.
Den ene är amatör och den andra har urkass stam.
Så hur i hela fridens går det till när dom håvar in mest pengar av alla svenska hästar??

Är det då typiskt svenskt att inte unna dom framgångarna utan i stället mena att dom har fuffens för sig och att man sprutar lite här och där?

Tränaren går egna vägar och skiter fullständigt i dom återkommande gliringar han får från "bättre" folk.

Och definitivt inte, att han "preparerar" Opalen där nere.

För ingen här kan ens föreställa sig vad denna häst betyder för sin tränare. Han är helt enkelt inte bara en häst utan den relationen dom emellan är så mycket mer.

Jag hade önskat tränare och Palle att bli årets häst av dessa orsaker:

Att folk kunde för en gångs skull erkänna att hästen har gjort mer nytta än en matlapp...och man bör ju vara något mer än en vanlig tränare/häst om man orkar sig fram som tvåa på Prix d´Amerique...

Och att man inte behöver vara en Viking Kronos eller Pine Chippare eller något annat flaschigt för att kunna få framgång på travovalen.
Att även häst "klass c" kan spöa dom bästa.

Och att man även inte alltid behöver ha trehundra hästar i träning och en som sponsrar oavbrutet med nya stjärnor..
Man kan komma långt med ett "par skogshästar"

AM (skrivit tränare då vi inte får skriva ut namn)

Senast ändrad:

:bow::bow: Hela Naffas inlägg :bow::bow:

Självklart väljer man den bana och omgivning som passar hästen bäst, där den trivs bra och då visar den ju det genom att springa !

Kanon :bow:
Jag bara satt o väntade (tyst) på ditt kloka och insiktsfulla inlägg värt att respekteras! :bow:

Apråpå det , vart 17 är Trygg? :(

Gillar också ditt inlägg.:love:
Håller tummarna för att Opalen vinner på söndag!
Då kanske han äntligen får det erkännande här i Sverige som han förtjänar.
Sambon ska ner och heja, själv är jag flygrädd :o och stannar hemma i tv-soffan.:(

Klart att tränings möjligheterna är mycket bättre där men jag tror inte på det för fem öre sorry:p.
För det andra gillar jag inte "tränarens" stil mot folk stomatol leende mot media och sann "Hulken" gråt fungerar inte på mig.
Jag hoppas att Triton sund kommer vinna istället :D (gillar Hulkens träning)

Klart att tränings möjligheterna är mycket bättre där men jag tror inte på det för fem öre sorry:p.
Inte du kanske, men många andra. Det är inte bara möjligheterna utan även träningskompisarna som är av lite annan kaliber.

För det andra gillar jag inte "tränarens" stil mot folk stomatol leende mot media och sann "Hulken" gråt fungerar inte på mig.

Nu säger du väl mot dig själv, vem är Hulken som gråter? Är inte det Tritons tränare?

Jag hejjar på Opalen. Ännu mer i år än förra året för Nisse var så trevlig när våra vägar möttes i Frankrike förra året. Han är inte som alla andra, nej, men både han och "Palle" förtjänar respekt.

Det du sitter och hävdar i denna tråden, hur ser du det i motvikt till dina åsikter om vittnena i ÅS affären?

Inte du kanske, men många andra. Det är inte bara möjligheterna utan även träningskompisarna som är av lite annan kaliber.

Möjligt men skulle han inte rimligtvis fungera hemma också då?

Nu säger du väl mot dig själv, vem är Hulken som gråter? Är inte det Tritons tränare?

Ja det är det. Och jag gillar hans träning och hoppas att det går bra. Han satsar enbart på det bästa hela tiden ingenting får gå emellan. Hårt arbete ligger bakom varje häst i hulkens stall.

Jag hejjar på Opalen. Ännu mer i år än förra året för Nisse var så trevlig när våra vägar möttes i Frankrike förra året. Han är inte som alla andra, nej, men både han och "Palle" förtjänar respekt.

Nisse kanske är trevlig men det har han inte varit de gånger jag träffat honom
Och vad han gjorde mot den som hjlpte honom med hästentycker jag är fruktansvärt. Han hade nog aldrig fått hästen till start om inte han hade hjälpt honom från början.:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka