Årets....

Sv: Årets....

Det du sitter och hävdar i denna tråden, hur ser du det i motvikt till dina åsikter om vittnena i ÅS affären?

Jag tror inte att ÅS kör med grisfösare. Jag tror inte heller att Opalen tävlar med doping i Sverige heller. Men jag tror inte alls att våra hästar tävlar helt rena i Italien eller Frankrike. ÅS handlar om djurplågeri det har inget med behandlingar eller "lagligg" doping att göra. :angel:

Jag tror inte att ÅS kör med grisfösare. Jag tror inte heller att Opalen tävlar med doping i Sverige heller. Men jag tror inte alls att våra hästar tävlar helt rena i Italien eller Frankrike. ÅS handlar om djurplågeri det har inget med behandlingar eller "lagligg" doping att göra. :angel:

Nu var ju inte det vad jag frågade, utan anklagelserna.

Jag tycker doping i många fall är mer djurplågeri än elfösare.
Som jag ser det är inget bättre än det andra!

Nu var ju inte det vad jag frågade, utan anklagelserna.

Jag tycker doping i många fall är mer djurplågeri än elfösare.
Som jag ser det är inget bättre än det andra!

Skillnaden där är att det inte är doping där nere allt är tillåtna substanser:o
och det är tillåtet att frysa benen och sådant (kryo eller något tror jag det heter)
Inget dom gör är alltså olagligt där men det är det här. :idea:

Faktiskt så tror jag detta han duger inte här men gör bra lopp hela tiden där:confused:
Av de miljoner han har på sig har inte mycket kommit från Sverige vad jag vet.
Samma med Super Light dock gör denna bra lopp även hemma.

Men alltså snälla. Ta fram Opal Vikings resultatrad och granska den NOGA. Hur många gånger HAR han startat i Sverige då??
Vi kan ju titta på resultat från -06 och före. Där kan man snacka om segrar. Och du påstår att han inte DUGER i Sverige?

From år 07 har han startat i Sverige FEM (5) gånger. Hur i helsike ska du kunna bedöma hans sverigeinsatser på det?

Dessa fem starter, på ca TRE år är:
070416: Talar sitt tydliga språk - han vann.

080419: Ja, han blev oplacerad. Hört talas om något som heter "dålig dag"?

080811: Opalen kommer 5:a på 14.4 efter ett uppehåll på 3 månader. Hört talas om uttrycket: "lopp i kroppen"?

080830: Kommer 4.a på 11.9 full väg. Är det dåligt? (bakspår mot Triton, Jaded och Giant S)

081029: Kommer 3:a på 14.0 från 20 meters tillägg. Vi vet alla att tillägg inte alltid är så lätt.

Sätt hans placeringar och lopp i ett perspektiv snälla du. Innan du bedömer hästen som värdelös i Sverige. Även Varenne har förlorat. Även Commander Crow, Victory Tilly, Pine Chip, Viking Kronos osv osv osv.
Du kan omöjligt bedöma en häst på 5 lopp av alla de lopp han gjort.
Tänk dig själv att resa runt som han gör. Klart som fan att man skulle bli lite bekväm på hemmaplan. (om han nu ens ÄR det)
Hästen är INTE sämre när han tävlar hemma. Det kommer du att se bara du sätter resultaten i ett större perspektiv och inte bara koncentrerar dig på dessa ynka fem starter han gjort i Sverige på 3år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka