Årets....

martha

Trådstartare
..Komet blev vår Anna Rönning :love::love:

O Grattis till Commander Crowe, Örjan , Hulman , Lie detector och alla berörda

( hittar ingen lista på alla som vann)

Sv: Årets....

Synd och skam att inte Opalen fick nåt pris ! :devil:
Och så tycker nog jag att Järvsöviking skulle bli årets kalla..

Jag ville att Opalen skulle bli årets häst, han förtjänar det.
Visserligen är Commander en grymt fin häst, men Opalen har varit bättre 2008.

Det beror ju på hur man ser det?

CC tog 12 vinster och 2 andraplatser på 14 starter 2008. Det är ju helt sjukt.

Vem blev årets kallblod? Hörde inget om det.
Jaaaa CC är bara bäst :-)

Tycker om hultman! Han är för go!

Här är hela listan!

Kvällens titlar i ordningen de delades ut: (procent av rösterna)

Årets Kallblod: Järvsöfaks (63)
"Jag tycker Järvsöviking med sina dubbla derbysegrar borde fått titeln istället."
Jan-Olov Persson tränar både den "ständige" vinnaren och dennes son och var till skillnad från de röstande inne på att generationsskiftet redan ägt rum.

Årets Galoppör: Peas and Carrots (65)
"Vi kanske letar oss ut i världen, man vet inte"
Tränaren Lennart Reuterskiöld Jr berättar om årets planer för hästen som kommit tillbaka från ett benbrott till att bli landets högst rankade galoppör.

Årets triojockey: Rebecca Colldin
"Jag var mammaledig förut."
Vinnaren gav en ytterst rimlig förklaring varför hon lyckades fördubbla sina resultat i sadeln under 2008.

Årets uppfödarbragd: Björn Damm
"Är du uppfödare så har du ett gift i kroppen och kommer alltid tillbaka. Det kommer alltid nya hästar, det är det som kittlar."
Uppfödaren till hästarna med kennelnamnet "Dust" förklarar varför han inte kan slita sig från travsporten.

Årets Tvååring: Juggle Face (81)
"Det berodde nog på att pappa inte satt i sulkyn."
Lutfi Kolgjini förklarar varför hans nyaste stjärna galopperade bort sig i tvååringarnas största lopp Svensk Uppfödningslöpning.

Helen Anns Pris: Anna Rönning
"Hjärtat började bulta."
Den framgångsrika kusken och montéryttarinnan berättar hur hon reagerade när Helen A Johansson började läsa upp motiveringen och insåg vem som åsyftades.

Årets Treåring: Maharajah (91)
"Är det? Ja, det är det faktiskt."
Uppfödaren Margareta Wallenius-Kleberg får klart för sig att hon har bestämmanderätt över hur svensk travsports största löftes namn ska uttalas. Svaret blir "maharadja".

Årets sto: Lie Detector (80)
"Då var jag så nervös att jag höll på att hoppa in i bilen och åka därifrån."
Tränaren Stefan Hultman berättar hur han plågades av ångest minuterna innan Lie Detector åkte ut till sin överlägsna seger i Stochampionatet.

Årets Komet: Anna Rönning (61)
"Du får aldrig sluta rida, det är grunden till hur man känner hästarna."
Den banbrytande travlegenden K-G Holgersson delar ut priset och ger ett värdefullt råd inför framtiden.

Årets Fyraåring: Sahara Dynamite (95)
"Han vinner Elitloppet."
Skötaren Sami Saarela yttrar de ord som den betydligt mer lågmälde tränaren Timo Nurmos aldrig skulle ta i sin mun.

Årets Äldre: Commander Crowe (42)
"Att köra en sådan fin häst, jag måste säga att det är det bästa man kan vara med om i sitt liv."
"Reservkusken" Peter Ingves beskriver hur det känns att sitta bakom hästen som var obesegrad i sina första 23 starter.

Årets Kusk: Örjan Kihlström (73)
"Det får du fråga Stefan Hultman om"
Trots att han utklassat sina konkurrenter i omröstningen var Kihlström sedvanligt anspråkslös gällande sin egen förträfflighet.

Årets Tränare: Stefan Hultman (59)
"För två år sedan tänkte jag sluta med trav, hade inte Margareta (Wallenius-Kleberg) ringt mig då hade jag inte stått här ikväll."
En tårögd Stefan Hultman tackade allt och alla sedan han tagit emot kvällens mest prestigefyllda titel.

Årets Häst: Commander Crowe (52)
"Jag är i alla fall lite lugnare än förra året."
Petri Puro lyckades hålla känslorna i styr och lät uppriktigt överraskad när hans egenuppfödda stjärna tog hem den tyngsta hästkategorin för andra året i rad.

Jga tycker det enda som var synd var att Opalen intem fick vinna.
Nu får Nisse se till att vinna PdÀ så kan dom inte undgå att välja honom 2009 ;).

Som sagt, det beror på hur man ser det, men jag tycker inte att det smäller högre.

Att vinna är en triumf, inte att vara tvåa. :angel:

Att Opalen inte vann tror jag har mkt att göra med att han knappt tävlar här hemma. Det var ju ganska jämt då journalisterna röstade men folket valde commander. Sen kan man ju undra lite varför Opalen går så bra i Italien och Frankrike men inte här hemma....

Sen kan man ju undra lite varför Opalen går så bra i Italien och Frankrike men inte här hemma....

Just det har jag funderat på åxå! Men jag har några i klassen som var i Frankrike på praktik hos Westholm, dom sa att de som vi tror är orsaken inte alls stämmer då de tas olidligt många dopingprov på kusarna där..

Opalen duger inte ens i silver divisionen hemma men vinner på löpande band i Italien och går bra i Frankrike:confused::confused:
Ne så bra är han inte så han förtjänar att bli årets häst.
Och jag tror att dom dopar sina hästar rätt friskt i fram för allt Italien och Frankrike.
Att dom inte åker fast är ju bara för att veterinären lärt sig hur man behandlar så behandlingen gör effekt och är utom karensen.
Varför annars skulle vissa hästar som inte duger till här hemma gå så himla bra där nere?
Ta "Jaggen" den tror jag inte heller tävlade "ren" många gånger. Och han åkte ju faktiskt fast ett par gånger.

Här hemma är doping reglerna hårdare. Nere i Italien och frankrike får man tävla med mkt som är helt förbjudet här. Har jobbat i båda länderna. Italien var värst. Ytterst få hästar tävlade helt "rena". I stallet jag jobbade i körde dom inget olagligt men hästarna fick ibland något som var lugnande, ibland något som piggade upp, vid förkylning något som höll dom frächa i några timmar.:crazy:. Stannade inte där så länge då jag fick nog av deras typ av hästhållning.

Tråkigt detta kompisen var i Italien för 5-6 år sedan och stog i stallet på tävling och där kom en nisse med en spruta i högsta hugg gick in i boxen hos hästen som skulle tävla. In med sprutan och hästen vann med halva upploppet. Undrar vad det var i den:p.
Inte så konstigt att "våra" hästar löper in massa pengar där nere även om dom inte duger här hemma.

Opalen duger inte ens i silver divisionen hemma men vinner på löpande band i Italien och går bra i Frankrike:confused::confused:
Ne så bra är han inte så han förtjänar att bli årets häst.
Och jag tror att dom dopar sina hästar rätt friskt i fram för allt Italien och Frankrike.
Att dom inte åker fast är ju bara för att veterinären lärt sig hur man behandlar så behandlingen gör effekt och är utom karensen.
Varför annars skulle vissa hästar som inte duger till här hemma gå så himla bra där nere?
Ta "Jaggen" den tror jag inte heller tävlade "ren" många gånger. Och han åkte ju faktiskt fast ett par gånger.

Fast med det resonemanget så borde ju Opalel vara jävligt bra eftersom han spöar en bunt dopade hästar gång på gång...eller hur?

Själv är jag övertygad att en del av rösterna som vanligt folk la till CC gick för att han är så satans snygg :d

AM

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka