Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

bambi82

Trådstartare
Eftersom warsteiner fick så många ston förra året, tycker jag att de borde ha en egen tråd.
Självklart ska ni lägga in bild och vore också kul att höra lite om mamman samt era framtidsplaner för avkomman!

Min lilla kille heter Greger! mamman är fullblod och lillkillen ska bli min blivande dressyrstjärna;)
DSCN5373.jpg


DSCN5390.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Härlig utstrålning på din Greger (ska han verkligen heta det på riktigt:eek:??). Är det ljuset på bilden som luras eller står han lite lurigt på sina framkotor? Hur rör han sig och ska du visa honom på mönstring?

Ser fram emot att se fler budgetbarn i tråden! Tycker det ska bli lite spännande att följa denna årgångens Warsteinerbarn:).
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

kl

Jag har letat som en galning på nätet efter de här "lågprisungarna" eftersom jag är sugen på att köpa en själv:d

Betäckte ju mitt Riccionesto med W ifjol, det tog sig inte och i år hoppar jag över att betäcka henne eftersom hon tävlar, och de andra stona gick till andra hingstar!
Så jag tänkte ju köpa en liten W-bebis istället, men alltså inga föl finns till salu vad jag hittat!

Trodde det skulle bli ett gäng och till hyggligt pris, men tji fick jag;)

Så in med lite bilder nu allihopa!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

kl

Jag har letat som en galning på nätet efter de här "lågprisungarna" eftersom jag är sugen på att köpa en själv:d

Har du tittat på den fantastiska service som http://www.sprangrulla.se erbjuder, som det sagts i en annan tråd kan man gå in på varje hingst under 2010 menyn och titta upp resultatet av betäckningarna, många föl är inrapporterade, fast jag kan se att en hel del föl som finns i 11orna tråden inte har kommit in än.
Om du hittar någon som intresserar dig kanske du kan kontakta ägaren.

Själv sitter jag och drömmer att de två gulbruna hingstfölen efter Bernstein som båda har intressanta mödrar skulle kunna vara hingstämnen.
Bernstein-Lauries Crusador xx- Werther och Bernstein-Master- Chirac låter trevligt.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jo jag har sett det men det tar ju sån tid o leta:)

Finns många hästar man drömmer om, själv vill jag ha ett mörkbrunt föl med stor nosbläs e. Warsteiner, helst snorbilligt!!!:d
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag skulle haft en "lågprisare" men mitt sto kastade ju tyvärr efter en olycklig fastrullning, har inte betäckt om det blir nog nästa år har dock inte bestämt hingst. :)

Fölet var ett sto med ett vitt bakben och vitt på mulen, tråkigt men tyvärr sånt som kan hända när man håller på med detta..

Blir kul att se alla små W- bebisar. Bambi82 tycker Greger ser väldigt trevlig ut! :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Det här var en kul tråd! Ska bli intressant att se fler av årets avkommor på bild!

Mitt sto fick den 26/6 ett hingstföl e. Warsteiner. Han är fux med fyra höga strumpor och bläs. Stoet är e. Lupicor.

32594473.jpg


32626031.jpg


32594476.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Åååå jag funderade faktiskt på om jag inte skulle starta en sån här tråd för bara några dagar sen!

Här är Pluie som nog satsar på att bli lika hög som en giraff och grov som en björn! Han föddes 17/5 brun utan tecken.. Jag hade gärna sett lite vitt på honom iaf! När han kom ut var han 108cm och nu 2,5 månad gammal är han 128cm!

1,5 månad gammal.
252977_10150205936928727_741848726_7126309_5830387_n.jpg


2,5 månad gammal
283376_10150253438563727_741848726_7543881_4367467_n.jpg


284117_10150253438633727_741848726_7543882_2516721_n.jpg


216773_10150253438723727_741848726_7543883_5125647_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jo han är rätt söt :) Mamman har också fyra vita ben o bläs så chansen att fölisen skulle få vita tecken var väl rätt stor.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Hej!

Hur går det med allas "lågpris-ungar"? :)

Jag har en, numera ettårig, hingst e: warsteiner ue: cortez.

Vad har ni för planer med era? Hur aktiverar ni dom nu som ettåringar? Tips på olika övningar? :)

32850978.jpg
Walle 6 månader

32850980.jpg
Walle 5 veckor och mamma Ammi på fölbedömning :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Söt liten kille!:)
Hur gick det på fölvisningen och hur är hans temperament än så länge?
Warsteiner-Cortez låter som det kan ge lite hetta.:D
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tackar! :)
Ja, han är allt en tuffing, ingen gosegris precis ;) Pigg på livet kanske man kan säga..! haha Väldigt duktig i all hantering, även om han anser det vara "waste of time"..

Till hösten får han dock bli valack ;)

Han var bara fem veckor på fölvisningen, det kombinerat med väldigt dålig tidsplanering från arrangörernas sida gjorde att han blev väldigt trött och inte orkade inte visa upp sig som vi vet att han kan. 44 poäng blev det i alla fall :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

nykamera22011003.jpg
Mitt stoföl född 19 juli en underbar liten dam Vildros (40) stålt mamma heter Hortensia e. Happy Day- Pascal - Herkules , ska stanna kvar på gården är det tänkt
 
Senast ändrad:
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vad söt! Då är hon född en vecka efter Walle.. :)

Jag har gått in på blup.se flera gånger i veckan för att se om det kommit in några nyreggade e: warsteiner (nördig som man är ;) ) så namnet Vildros kände jag igen :) Kul med tema på namnen!

Just nu är det 60 reggade avkommor av 146 konstaterat dräktiga, mindre än hälften alltså än så länge. Tar det tid för att de har fullt upp vid registreringen tro?

Vad ska det bli av ditt sto då är det tänkt? Dressyrstjärna kanske? ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vilken otroligt fin bild på sto och föl tillsammans!!

Min lillkille Eddie är snart 7 månader nu. När han var 6 månader så var han ca 135 cm både i mkh och över rumpan. Han är jätte trevlig att hantera och har alltid varit väldigt nyfiken och framåt så på så sätt är han en tuffing. Han älskar att bli bortstad och pysslad med. Dock har hans kulor inte trillat ner än – så hans trevliga temperament just nu kanske bara är lugnet före stormen =)

Förutom att gå i hagen och terrorisera tanterna så får han ibland gå promenader med mamman, träna på att gå in i transporten, skutta över bommar, busa på ridbanan, stå stilla i stallgången, lyfta fötter m.m. Vanlig hantering helt enkelt.

Eddie är precis avvand från sin mamma och kommer inom kort att flytta hemifrån. Han ska få bo tillsammans med ytterligare en Warsteiner avkomma född 2011. Ska bli riktigt spännande att få se dom växa upp bredvid varandra! Kommer garanterat att försöka analysera vilka drag som kommer från pappa Warsteiner och vilka som är från mammornas sidor =)

img_7821_177600411.jpg


img_8144_184743668.jpg


img_7418_175626731.jpg


eddie-o-playboy2_184137698.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

cikoria1984

Min Vildros var tänkt som sista hoppet att prova få ett föl till efter mina familj 40 ston. Tog Warsteiner för hon Hortensia har ett enastående stabilt temprament och en kompis har en jättefin Warsteiner avkomma. Jag är helt inne på dressyr men min dotter hoppar och hennes 15 åriga d-ponny och Rosen ser man snart inte vem som är vem . Rosen ser ut att ha en otrolig balans när hon stilar för hästarna i hagen bredvid stående och gör levader en länger stund.
Hon är den av mina föl som varit mest lätthanterlig i allt , lyhörd och vaken och jättego. Har ännu inte mätt henne hon är 6 mån 21/1 så hon var 1 dag för ung för att visas på fölvisning fast de ringde både från sundsvall och Wången för att ragga föl.
Fölet med mycket vitt på benen EDDI har jag sett på bilder förut vilken snygging och väldigt festligt täcknad.
Jag var 100 på att det skulle vara en hingst fux bred bläs och tre höga strumpor, bara färgen stämmer.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Zirrit: Gud va fin Eddi var! Så snyggt med mycket tecken :)

Walle var också 135 cm i manken vi 6 månader, 139 i korset. Jag har dock ingen aning om det betyder att han blir liten eller stor (har aldrig haft halvblodsföl förut, bara fjordingar ;) ) Och sen beror det väl på växtkurvor m.m. Jag hoppas i alla fall att han blir mellan 165-170.. :)

Va kul att han ska gå med en annan warsteiner-avkomma! Jag letar kompisar för fullt just nu, ett hingstbete skulle nog behövas just nu så han får leka av sig.. Den här vintern har gett mycket överskottsenergi :crazy:
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp