Årets julkalender: Storm på lugna gatan

Bara jag som stör mej på att den är så stereotyp? Bara vita människor och två barn i huvudrollsfamiljen. En flicka och en pojke såklart.

Bara jag som stör mej på att den är så stereotyp? Bara vita människor och två barn i huvudrollsfamiljen. En flicka och en pojke såklart.

Fast det är den väl ändå inte? I princip alla starka, drivande karaktärer i kalendern är kvinnor. I huvudrollsfamiljen är det ju mamman som styr, planerar och gör som hon vill. Ena grannfamiljen är en polyfamilj, den andra består av en mamma och dotter som är tekniknörd och inte av ”typiskt svenskt ursprung”. Och så Lena PHs karaktär som är ”chef” för kommunen och har en hunsad man.

Såg just dagens avsnitt, så roligt att den är så bra! Känns som en fullträff! Jag gillade som sagt förra årets, men den blev lite fjantig (hallå vadå för barn liksom ^^) tyvärr. Det tycker jag inte denna är.

Var tveksam de 2-3 fötsta avsnitten, men tycker den tar sig. Härligt att barnen fått ta lite mer plats de senaste avsnitten med, innan har de mest varit bifigurer och de vuxna karaktärerna varit i centrum, vilket ju känns lite udda i ett barnprogram...
Barnet gillar den, men tycker lilasystern är konstig, efter lite eftertanka lade hen till "å det e dom som gör yoga också..." :D

Var tveksam de 2-3 fötsta avsnitten, men tycker den tar sig. Härligt att barnen fått ta lite mer plats de senaste avsnitten med, innan har de mest varit bifigurer och de vuxna karaktärerna varit i centrum, vilket ju känns lite udda i ett barnprogram...
Barnet gillar den, men tycker lilasystern är konstig, efter lite eftertanka lade hen till "å det e dom som gör yoga också..." :D

Varför är lillasystern konstig? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 113
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 142
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 477
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
982
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4