Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min halm är jättefin i år, tur det, nu slipper man lägga halva lönen på spån i vinter och hästarna kan mumsa och pilla i halm så mycket som de vill om nätterna.
Min är också av högsta klass. Har till och med fått jaga ut mitt förrymda matvrak ur halmladan, trots att det finns gott om gräs utanför.
Men jag vet att det kan vara problem med vetehalm. Det är inte all som blivit bra i år. En del har svartnat ute på fältet redan innan tröskningen.
Vi har oxå fått in kanonfin halmEfter ett par år med tråkig smulig halm så är det ljuvligt att ströa igenFinns väl inget härligare än en nyskottad box full med gyllengul långstråad halm
Luktar ljuvligt om vår halm i år Behöver nästan inte ge hö, hästen kommer äta halmen istället.
Just nu står min lilla flicka fortarande utte, men på onsdag skall hon få komma in i det ny renoverade stallet . Ända negativa är att man måste börja mocka igen :smirk:.
Jag kanske är lite väl långt norrut. Men vi har också fått toppenhelm i år och för första gången har vi vågat ställa fuxdamen (som normalt är dammkänslig) på halmen! Det verkar dessutom fungera väldigt bra
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hundavel & Ras "Meet our three adorable Shepsky pups, 2Girls 1 Boy, ready to find their forever homes! These fun-loving, energetic bundles of joy are...
Hästhantering Behöver ändå beställa en ny kopia av Calming Signals, min fick ben under utlåningsrundan till vänner och är nu borta 😂. Så kan ju passa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.