Årets häst?

beautyy

Trådstartare
Nu är årets häst nomineringar klara =)

• Conny Nobell
• Gigant Neo
• Going Kronos
• Jocose
• Järvsöfaks

tycker det är svårt, gillar Conny,Going o Jocose lika mycket...
men going kronos. ja den herren talar väl för sig själv.. :d
 
Sv: Årets häst?

jag hoppas att going tar hem årets häst titeln :love: men järvsöfaks lär väl vinna som vanligt ;)
 
Sv: Årets häst?

Hejar på Jocose och Going från hemmaplan, de är favoriterna helt klart! Men (tyvärr) blir det väl Järvsöfaks igen, men ärligt så förstår jag inte varför. Han är fantastisk, JA, men vad har han gjort det här året som han inte gjorde 04 och 05? Rösta fram någon som har visat framfötterna ordentligt.
 
Sv: Årets häst?

Järvsöfaks!!!:love:

Varför skulle det bli tråkigt?
Han tog titeln som vinstrikast kallblod, nytt rekord, 100 % segrar i år.

Vilket varmblod kan mäta sig med det i år?
 
Sv: Årets häst?

Men vad har han för motstånd då?

Han är helt outstanding,men,jag hoppas då det blir "tronskifte" tex Going Kronos.
 
Sv: Årets häst?

Säger som Mehl, han har inget värdigt motstånd. Det blir ingen match i loppen, han joggar iväg från dom andra. Jag tycker ocks att han är fantastiskt duktig, J-O också som tränat fram honom, men ja, vi tycker väl oliks.
 
Sv: Årets häst?

jag tror det blir Going Kronos!

Jocose är värdig att vinna tycker jag också.. en sån kämpe han är och tillslut lyckades han vinna ett storlopp! :love:
 
Sv: Årets häst?

Finns bara en i mina ögon ...JÄRVSÖFAKS !!!

Hoppas, hoppas..
 
Sv: Årets häst?

*Knapp rån*

Conny Nobell
Färg: Mörkbrun. Kön: Hingst. Ålder: 5. Uppfödare: Lennart Eriksson, Fjärås. Ägare: Stall Lökene (Björn Goop) och Veijo Heiskanen. Tränare: Olle Goop. Bana: Åby. Mamma: Ring In Peace. Pappa: Pearsall Hanover. Starter 2006: 11 4-2-0. Insprungna pengar 2006: 3 608 109 kr. Snabbaste tid 2006: 09,9ak. Främsta merit 2006:Vinnare av Elitloppet.

Gigant Neo
Färg: Brun. Kön: Hingst. Ålder: 8. Uppfödare: Nils-Erik Ohlsson och C & M Olsson. Ägare: Stall T.Z., Lövis och Courant. Tränare: Stefan Melander. Bana: Solvalla. Mamma: Clorita Lobell. Pappa: Super Arnie. Starter 2006: 4 1-1-1. Insprungna pengar 2006: 5 797 082 kr. Snabbaste tid 2006: 11,7am. Främsta merit 2006: Vinnare av Prix d’Amerique.

Going Kronos
Färg: Brun. Kön: Hingst. Ålder: 3. Uppfödare: K. Breeding S.R.L., Italien. Ägare: Lutfi Kolgjini m fl. Tränare: Lutfi Kolgjini. Bana: Jägersro. Mamma: Bell Power. Pappa: Viking Kronos. Starter 2006: 12 10-1-0. Insprungna pengar 2006: 3 302 918 kr. Snabbaste tid 2006: 10,4ak. Främsta merit 2006: Dubbla världsrekord för 3-åringar.

Jocose
Färg: Brun. Kön: Hingst. Ålder: 4. Uppfödare: Menhammar Stuteri, Ekerö. Ägare: Stall Travkompaniet. Tränare: Stefan Hultman. Bana: Solvalla. Mamma: Ourasine. Pappa: Express Ride. Starter 2006: 15 8-4-2. Insprungna pengar 2006: 4 672 920 kr. Snabbaste tid 2006: 11,9ak. Främsta merit 2006:Vinnare av Europaderbyt.

Järvsöfaks
Färg: Stickelhårig mörkbrun. Kön: Hingst. Ålder: 12. Uppfödare: Jan-Olov Persson, Hudiksvall. Ägare: Hälsinge Trav m fl. Tränare: Jan-Olov Persson. Bana: Hagmyren. Mamma: Järvsö Anna. Pappa: Trollfaks. Starter 2006: 22 22-0-0. Insprungna pengar 2006: 2 867 341 kr. Snabbaste tid 2006: 19,0 ak. Främsta merit 2006: Obesegrad/världsrekord.
 
Sv: Årets häst?

Om sporten är det viktiga så tycker jag att det borde bli Conny Nobell. Elitloppet smäller högst. Hade Jocose vunnit även Travderbyt så hade han nog varit mitt val.

Vad det gäller Järvsöfaks så är det en osannolikt bra och vacker häst, men han tävlar ju i medioker konkurrens. Ungefär som en fotbollspelare i Division 3 Norra Värmland skulle sno Guldbollen av Fredrik Ljungberg.
Förstår inte ens varför Järvsöfaks är nominerad.
 
Sv: Årets häst?

Om sporten ska smälla högst bör det ju bli Gigant Neo. Jag tycker det är större att bli 2:a i Prix d'Amerique än 3:a i Elitloppet... :p :smirk: :crazy:
 
Sv: Årets häst?

Vad det gäller Järvsöfaks så är det en osannolikt bra och vacker häst, men han tävlar ju i medioker konkurrens. Ungefär som en fotbollspelare i Division 3 Norra Värmland skulle sno Guldbollen av Fredrik Ljungberg.
Förstår inte ens varför Järvsöfaks är nominerad.

Håller med dig!
 
Sv: Årets häst?

Järvsöfaks!!!:love:

Varför skulle det bli tråkigt?
Han tog titeln som vinstrikast kallblod, nytt rekord, 100 % segrar i år.

Vilket varmblod kan mäta sig med det i år?

Jag håller med dig!
Järvsöfaks helt klart :love:
 
Sv: Årets häst?

Tycker Going Kronos, som varit en följetong i år. :)

Att vinna ett stort lopp tycker inte jag gör någon till hela årets häst, och särskilt inte när segern kommit pga av andras doping:D Men men, smaken är som baken...
 
Sv: Årets häst?

Jag tror faktiskt inte att det blir Järvsöfaks i år. Tror mera på Going elller Conny.
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 786
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 741
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp