Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
10464023_10203014324413062_1223151978608293832_n.jpg

Jag köpte en visningsgrimma till henne när jag var i Falstrbo :love:

Jag letade såna visningsgrimmor, minns du var du hittade den?
Jag ska ju dit på söndag också och hoppas på att hitta en

Edit: nu ser jag att du skrivit var du hittade den :)
Där hittade jag en fölgrimma men inga visningsgrimmor. Får kolla där igen

Jag köpte min visningsgrimma på City Gross/Ekohallen. Kolla där.

Jag köpte min visningsgrimma på City Gross/Ekohallen. Kolla där.

Jag ska nog ge mig ut på en lite turné idag...

Mitt föl kommer nog inte att visas hon är för ung eftersom hon bara är två dygn idag, men de andra två fölungarna på gården kan vara tänkbara att visa en är 8 veckor och en är 6 veckor

Jag ska nog ge mig ut på en lite turné idag...

Mitt föl kommer nog inte att visas hon är för ung eftersom hon bara är två dygn idag, men de andra två fölungarna på gården kan vara tänkbara att visa en är 8 veckor och en är 6 veckor
Vart i landet befinner du dig? Är du i Skåne vet jag en butik som säljer lite olika visningsgrimmor till föl. (om de finns kvar)

Dom hängde längst in till höger, tror det var samma rad som de hade grimskaften i läder...
Var ett ställe till som hade sådana men där kostade de det dubbla :/

Vågar man sätta på stoet flugtäcke nu när hon går med lillan?
Läste någonstans att man kunde sätta gummiband vid spännena så går de lätt upp om Nevada skulle fastna..
Är så hemskt mycket bromsar o annat nu :(

Jag är i det Skånska landet i Sjöbo för tillfället - men har en jättesnabb Volvo som tar mig dit jag vill ;)
Vet om att det finns att köpa sådana i Tyringe (Zoobutiken). Liten hästavdelning men fanns (sist jag var där) flera olika modeller utav visningsgrimmor till föl.

Mitt föl har tyvärr svarat dåligt på behandlingen så i morgon blir det operation där de klipper av förstärkningsbandet till senan. Blir hos Palle Brink i Malmö. Har aldrig kört med föl förut men det ska väl gå bra. Tar väl cirka en timme dit. Ngr tips om att köra med föl?

Mitt föl har tyvärr svarat dåligt på behandlingen så i morgon blir det operation där de klipper av förstärkningsbandet till senan. Blir hos Palle Brink i Malmö. Har aldrig kört med föl förut men det ska väl gå bra. Tar väl cirka en timme dit. Ngr tips om att köra med föl?

Tråkigt att höra! Men håller tummarna för att det blir bra denna gången!

När jag kör med sto och föl brukar jag ta bort så mycket inredning jag kan inuti transporten; bommar, mellanvägg om det går osv.

Strö ordentligt så golvet inte är halt

Och för Guds skull, stäng allt överallt ordentligt!!!
( jag vet att det inte ska behöva sägas men tyvärr händer det ju att sånt missas..)

Lycka till :)

Lilla My har verkligen fått ett namn som passar henne ;)
Nu kan hon inte damma på och köra med mamma längre för P har landat i sin mammaroll och har tuffat till sig. Jag inte vad lill-skruttan hade gjort, men hon var förvisad till ett hörn av boxen där hon fick stå och glo in i väggen en bra stund.
Igår skulle hon kicka mig när jag tvättade rumpan på henne, lilla fröken uppskattade inte att det rann lite vatten utan backade till och försökte träffa. Inte bara en gång heller! 4:e gången fick hon faktiskt sig en dask och då surade hon en stund :love:
Nu fyller hon 3 v och mäter 106 cm.

Nej! Trakigt, men jag haller tummarna for att hen aterhamtar sig bra sen. Vart sto hade samma problem och gick upp pa ta vid 6 veckors alder men har tack och lov rattat sig sa bra att hon endast far Metacam nu + lite raspning av trakterna + strechning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar