Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan väl slänga in nån bild jag också så slipper @sassiball känna sig ensam om att bildbomba ;)
2457ECC7-4C46-4B80-BA56-71DC66B4B26B_zpsqwh7nncv.jpg

Jag kan väl slänga in nån bild jag också så slipper @sassiball känna sig ensam om att bildbomba ;)
2457ECC7-4C46-4B80-BA56-71DC66B4B26B_zpsqwh7nncv.jpg
Vad snäll du är :D Och vad fina fölisar du har. Härlig hage. Imorgon ska jag släppa mina på sommarbetet så risken finns att det blir ännu fler bilder då.... de ska fortfarande gå in på natten ett tag till.

En sak jag funderade över, ser ni att era föl verkligen kissar och bajsar varje dag ? Den första och andra dagen såg jag Silvio lägga ganska många högar men nu idag har jag inte sett honom göra nr 2 så genast börjar man ju oroa sig.
Jag tror ju han mår bra för han kör racer i hagen runt mamman och är hur pigg och busig som helst.

Fendi och Silvio går själva än men snart ska jag släppa in Dingla till dem, hon har ca 4 veckor kvar innan fölning. Då får ridhästen vara nöjd med att gå själv.

@sassiball
Ja, båda är e: Hdh :)

Vi släppte ihopa våra häromdagen med hela flocken och det går jättebra! Så skönt att ha dom ihopa nu, alla dom andra var så avundsjuka för att stona med föl fick gå i sommarhagen och dom själva var instängda i vinterhagen och stona med föl tyckte nog att det var skönt med en liiiite större flock och "allt blev som vanligt" igen.

Nu väntar vi bara på att sista fölet ska komma (dygn 338 idag) och sen får dom gå ut på sitt riktiga sommarbete när den sista är några veckor förutsatt att allt går bra och alla är pigga och friska :up:

DSC_1322_zps94fa62ad.jpg

Ett till från igår.

Ok ja på sätt o vis så är det ju skönast att ha alla i en flock, kanske vågar jag släppa ihop alla lite senare när fölen är ett par månader, får se :)

@sassiball
Miramix var 105 som nyfödd och gick på kotorna sen har jag inte mätt, nu är han nästan helt på benen.....
Det är en tuffing som springer iväg från mamma och sprakar med frambenen...
Meduza är inte heller nämnvärt orolig för honom.
Vilken vacker hingst du fick Sasssiball!
Verkligen skitsnygg!!

Tack :) Ja, jag har nog aldrig sett en sån utstrålning hos ett så ungt föl förr, det går inte att få med på foto tyvärr :o Nu börjar han visa trav med, lätt, spänstig o luftig!

Tack :) Ja, jag har nog aldrig sett en sån utstrålning hos ett så ungt föl förr, det går inte att få med på foto tyvärr :o Nu börjar han visa trav med, lätt, spänstig o luftig!
ja väldigt högrest och fin hingst Grandezza!
Miramix är väldigt valpig ff, tror dock att jag kan sälja honom som westernhäst för han gör western inbromsningar när han skall stanna så kotorna är konstant gröna...
Blir kul att se vad det blir av honom eftersom hans pappa är så ny i aveln...
El_in_a skimmlar var mina favoriter innan och hoppas att vi får se en fin skimmel sen!

ja väldigt högrest och fin hingst Grandezza!
Miramix är väldigt valpig ff, tror dock att jag kan sälja honom som westernhäst för han gör western inbromsningar när han skall stanna så kotorna är konstant gröna...
Blir kul att se vad det blir av honom eftersom hans pappa är så ny i aveln...
El_in_a skimmlar var mina favoriter innan och hoppas att vi får se en fin skimmel sen!

Skimmel blir hon absolut :)
Små vita strån lite här o där, speciellt runt ögonen.
Lite tidigt kanske men har ni andra några planer på att visa upp era finingar på fölvisningarna i sommar?
Jag har redan tittat ut vilken jag ska pla till ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 989
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3