Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite bilder på Nevada som busade lite med mamma häst idag ;)

DSC_3556_zps982e42e3.jpg

DSC_3554_zpsa42a37f8.jpg

DSC_3548_zps87879f29.jpg

DSC_3559_zpsbab4a964.jpg

Frambenstekniken lämnar lite att önska :p

Så nätt o feminin hon är, verkligen jättefin :love: Och duktig på att hoppa också, det är viljan som räknas ;)

@sassiball
Miramix var 105 som nyfödd och gick på kotorna sen har jag inte mätt, nu är han nästan helt på benen.....
Det är en tuffing som springer iväg från mamma och sprakar med frambenen...
Meduza är inte heller nämnvärt orolig för honom.
Vilken vacker hingst du fick Sasssiball!
Verkligen skitsnygg!!
Tack, ja än så länge är jag nöjd med honom, får se hur han utvecklas :)

Här kommer lite bilder på mina småsmuttar :).

Detta är vår lille welsh sekt. A, Demon Bell MVG e.Stendyssens Diablo u. Salstas Silver Bell. Han är 8 dygn på bilderna och så söt så man kan äta upp honom.

DemonampJack14042992_redigerad-1_zpse98c35e0.jpg

DemonampJack140429103_redigerad-1_zps2cc29c71.jpg

Och här syns hans blåa öga.
DemonampJack14042984_redigerad-1_zps7dd58237.jpg

Och så har vi den två dygn äldre Jack Sparrow MVG som är liiite större & betydligt gängligare. Jack är e.Bretton Woods u.Jawa e.Sack- Martini
DemonampJack140429108_zpsf917d684.jpg

DemonampJack140429126_zps0baac0a7.jpg

Han hänger fortfarande lite i knäna, men har annars rätat upp sig riktigt bra.

Vad gör Ida? Kväver den stackaren ;-)
Hahaha, MYYYYYSER!

Lillan står där innanför grinden och väntar på kel hela tiden och när hon blir trött så lägger hon sig ner där så hon absolut inte missar att haffa någon kelvänlig människa :)
Ligga ner och kela är det bästa, hon kan även sätta sig i knäet på en eller lägga sig "på rygg" för att komma åt att klia ordentligt på magen och mellan bakbenen :D

@Tingeling Vad söt hon är! Men oj vad hon har vuxit fort :o
Först hade hon ju veka kotor, jag vet inte hur mycket de reser sig i rena centimetrar? Sedan har jag inte mätt på samma underlag, första var i boxen, men försökte ändå få till det så nära sanningen som möjligt. Hon kan inte varit mycket högre iaf. Andra var i hagen och då var hon absolut 115. Man vill ju inte att de ska växa för fort, men ÄR detta för fort? Och isf, hur reglerar man det? Mamma häst måste ju också få det som hon behöver? Hur mycket har era andra vuxit på ca två veckor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 989
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII