Årets bästa serie

Jag ser mycket serier men de här är de som varit bäst i år:

The Alienist: toppar min lista! Sååå bra!! 10/10!!!
Bodyguard: spännande, lite oväntad. Hade väntat mig en annan utveckling i serien så det var roligt att bli överraskad!

Sen ligger jag lite efter alla andra men har börjat se Doctor Who (11:e doktorn) och älskar det! Men den gavs ju inte ut i år den hör kanske inte hemma i den här tråden.

Jag ser mycket serier men de här är de som varit bäst i år:

The Alienist: toppar min lista! Sååå bra!! 10/10!!!
Bodyguard: spännande, lite oväntad. Hade väntat mig en annan utveckling i serien så det var roligt att bli överraskad!

Sen ligger jag lite efter alla andra men har börjat se Doctor Who (11:e doktorn) och älskar det! Men den gavs ju inte ut i år den hör kanske inte hemma i den här tråden.
Jodå! Jag frågade efter bästa ni sett i år, just för att ingen skulle begränsa sig till just utgivningsår. :)

Det du gillade med Bodyguard gillade jag också. Den var oförutsägbar.

Jodå! Jag frågade efter bästa ni sett i år, just för att ingen skulle begränsa sig till just utgivningsår. :)

Det du gillade med Bodyguard gillade jag också. Den var oförutsägbar.

I så fall kan jag lägga till Lucifer. Ska komma en fortsättning. Den skulle ju läggas ner men det verkar som att Netflix ska ta över den. Även The Good Place är helt underbar! Och iZombie!! Alla de finns på Netflix.

Tidigare i år såg jag alla säsonger av Castle på Viaplay. Rolig!

Så i år har jag ser sju säsonger Pretty Little Liars (nja, inte så himla bra ändå)
Det där är en sådan serie som jag tittar lite på, inte vill se vidare på egentligen men likt förbannat sitter en där och kollar på alla bisarra vändningar som dom tar till för att kunna fortsätta serien :D

Jag kan f ö rekommendera Hinterland (Netflix) för er som gillar Broadchurch, Shetland osv.
Shetland kommer jag dock aldrig se eftersom jag verkligen gillar böckerna och Jimmy Perez är ungefär lika fel som Lynley i TV-version.
Oh, tack, Hinterland låter som nått för mig! :)

Några bra serier jag sett i år:

Killing Eve - HBO, den har ni ju avhandlat tidigare i tråden
Sharp Objects - Samma som ovan
Handmaid's tale - Samma som ovan
Alias Grace - Netflix, som ni också pratat om i tråden redan. Superbra verkligen!
Manifest - HBO, handlar om ett flyg som "försvunnit" men som landar 5 år senare. Alla passagerare vet inte om att tiden gått och har inte åldrats alls.
Escape from Dannemora - HBO, baserat på en rymning från ett fängelse i USA 2015. Den håller på just nu men jag gillar det jag sett hittills.
Seven Seconds - Netflix. En mörkhyad pojke körs ihjäl av en vit polis och polisen och hans poliskompisar försöker sedan få storyn att försvinna medan pojkens familj vill ha svar på vad som hände.
Mindhunter - Netflix. Två FBI-agenter tittar på psykologin bakom mord och försöker lösa dem därefter. Baserat på verkliga händelser.
Wild wild country - Netflix. Typ dokumentärserie om en indisk religiös sektledare som skapar ett liv och i princip en egen stad i Oregon, USA.
The Americans - Netflix. Två sovjetiska spioner lever helt inbäddade i en amerikansk småstad och fortsätter försöka vara lojala mot Sovjet. Delvis baserad på verkliga händelser tror jag.

Sen finns det en serie som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vad den heter men jag vet att jag tyckte den var bra när jag såg den. Jag har googlat men kan verkligen inte hitta den. Det måste varit antingen Netflix eller HBO och den handlade om en ung, rik kvinna som blir misstänkt för att ha dödat sin bästa vän efter en fest fylld av diverse droger. Mörderskan menar att hon har minnesförlust och bara kommer ihåg fragment ifrån kvällen och vet därför inte vad som hänt. Har för mig att hon som blev misstänkt för mordet var från USA men bodde i England, och hennes kompis var alltså brittisk. Eller om det var tvärtom. Sjukt frustrerande att inte komma på så jag slänger ut en blänkare här och hoppas på att någon känner igen den!

@LenaH @niphredil Jag såg ETT avsnitt av UnREAL efter Lenas tips men - :cautious:

Å andra sidan: jag är inte säker på att det var 1:1 jag såg för det handlade om hur den enda vettiga personen kom tillbaka till produktionen. :confused:

Sen finns det en serie som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vad den heter men jag vet att jag tyckte den var bra när jag såg den. Jag har googlat men kan verkligen inte hitta den. Det måste varit antingen Netflix eller HBO och den handlade om en ung, rik kvinna som blir misstänkt för att ha dödat sin bästa vän efter en fest fylld av diverse droger. Mörderskan menar att hon har minnesförlust och bara kommer ihåg fragment ifrån kvällen och vet därför inte vad som hänt. Har för mig att hon som blev misstänkt för mordet var från USA men bodde i England, och hennes kompis var alltså brittisk. Eller om det var tvärtom. Sjukt frustrerande att inte komma på så jag slänger ut en blänkare här och hoppas på att någon känner igen den!

Var det en dokumentär, eller åtminstone baserad på verkliga händelser? Var det ett namn i titeln?

Var det en dokumentär, eller åtminstone baserad på verkliga händelser? Var det ett namn i titeln?
Det var inte en dokumentär. Jag vet inte om den var baserad på en verklig händelse, men jag tror inte det. Ja det skulle kunna vara ett namn i titeln, ett kvinnonamn i så fall. Det var också en pojkvän som hade en ganska stor roll i serien. Han var pojkvän till den mördade men hade också nån slags relation till mörderskan. Han var typ struggling artist-typen.

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 996
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka