Året-runt-ute-bur med endast kaninernas egen kroppsvärme?

Sv: Året-runt-ute-bur med endast kaninernas egen kroppsvärme?

Inte så lång härifrån då med andra ord och riktigt så kallt har inte vi haft det (tack och lov) ;)

när jag hade kaniner hade jag en jättestor bur på ben + en balkong å ramp ner till "trädgården" :p
själva bodelen var isolerad och fullproppad med halm, även den delen med gallerdörren var full med halm under kallaste vintern. om det var snöoväder satte jag plast över dörren så att det vart någolunda dragfritt. vatten bytte vi 2 ggr om dagen och hade ljummet vatten varje gång! de blev 10 och 12 år gamla ;)

Va trevligt med fler ångermanlänningar!;)
På tisdag ska vi förhoppningsvis fara och köpa virke och lite annat så jag snart kan börja bygga!^^
Men hur ska jag göra för att få buren helt tät och utan drag?
Kan jag om det skulle uppstå springor i hörn isolera just där med nåt?

Kaniner trivs mkt bättre ute än inne. Vi hade två kaniner med oss när vi flyttade ut på landet. De hade varit inomhus i villan vi bodde i. Men de fick inte plats i vårt nya lilla hus så de fick bo i stallet som alltid är lika kallt som utomhus. De mådde jättebra av den förändringen och vi hade utekaniner i flera år efteråt. De måste naturligtvis få massor av mat så de håller värmen.

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 221
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama