Inget socker och mycket fibrer.Vad är nyttigt bröd?
Fullkorn och hårt bröd typ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget socker och mycket fibrer.Vad är nyttigt bröd?
Precis! Det gör ju ex danskarna i stort sätt varje dag. Rågbröd med massor med pålägg och som äts med kniv och gaffel.Går att äta smörgås med bestick.
Går att äta smörgås med bestick.
Låter komplicerat.Ät med kniv och gaffel eller håll dig över en tallrik?
Brukar göra egen räkmacka, då krävs bestick. Äter äggmacka till frukost på helgerna, håller mig över tallriken.
Det är inte nyckelhålsmärkt.Då köper man tunnbröd och gör en wrap.
Ja, jag har hört talas om det men det är inget för mig. En del får problem med högt kolesterol av den dieten. Och jag skulle inte klara mig utan kolhydraterna.Majonnäs som klister?
Det är faktiskt inte fett som man skall dra ner på när man vill gå ned i vikt, det är kolhydraterna.
Fett ger en bra mättnad länge vilket gör att man totalt äter mindre.
Har du hört talas om LCHF?
Det har hjälpt många.
Bröd gör ju att man lägger på sig. Tyvärr gäller det allt bröd. Även sådant folk kallar för ''nyttigt ''Jag är uppvuxen med två lagade mål om dagen. Nu äter jag inte två lagade mål om dagen och tycker att jag äter fel och att det antagligen är därför som jag är så fet.
Tycker det låter mkt med två lagade mål om dagen om man inte rör sig mkt i jobbet. En välkomponerad smörgås är absolut lika näringsrik som en lagad måltid? Ägg och grönsaker är ju toppenmat och väldigt nyttigt, ägg är dessutom proteinrikt vilket håller en mätt länge.Jag är uppvuxen med två lagade mål om dagen. Nu äter jag inte två lagade mål om dagen och tycker att jag äter fel och att det antagligen är därför som jag är så fet.
Menar du på allvar att det är komplicerat för en vuxen människa att äta med bestick?? Hur äter du mat undrar jag då??Låter komplicerat.
Det är inte nyckelhålsmärkt.
Ja, jag har hört talas om det men det är inget för mig. En del får problem med högt kolesterol av den dieten. Och jag skulle inte klara mig utan kolhydraterna.
Nej det är inte därför.Jag är uppvuxen med två lagade mål om dagen. Nu äter jag inte två lagade mål om dagen och tycker att jag äter fel och att det antagligen är därför som jag är så fet.
Men TS vill ju gå ner i vikt. Då är inte smörgåsar ett alternativ.Grovt, fiberrikt icke-sötat bröd
Jag gör pannkaka på två ägg till frukost. Tycker det räcker med ägg, men ibland har jag ätit omelett på kvällen om jag behövt någon lättare mat.Tycker det låter mkt med två lagade mål om dagen om man inte rör sig mkt i jobbet. En välkomponerad smörgås är absolut lika näringsrik som en lagad måltid? Ägg och grönsaker är ju toppenmat och väldigt nyttigt, ägg är dessutom proteinrikt vilket håller en mätt länge.
Äta med bestick eller hålla sig över tallriken? Det gör jag varje måltid. Förstår inte vad som är komplicerat?Låter komplicerat.
Ja, jag har hört talas om det men det är inget för mig. En del får problem med högt kolesterol av den dieten. Och jag skulle inte klara mig utan kolhydraterna.
Jo, och med blodsockerfall titt och tätt. Jag får ångest av blodsockerfall och skulle inte kunna äta som du.Nej det är inte därför.
Jag är inte fet och äter mest enligt "slarvmetoden".
För att jag inte skall missa några näringsämnen så räknar jag på dem.
Jag har blivit kontrollerad vid en trötthetsutredning och har ingen näringsbrist över huvud taget.
(Det var psykiskt (PTSD) och gick över med SSRI och terapi.)
Varför skulle du inte klara dig utan kolhydraterna?Ja, jag har hört talas om det men det är inget för mig. En del får problem med högt kolesterol av den dieten. Och jag skulle inte klara mig utan kolhydraterna
En macka med en massa lösa saker faller ju bara isär.Äta med bestick eller hålla sig över tallriken? Det gör jag varje måltid. Förstår inte vad som är komplicerat?
Jag behöver kolhydrater för att känna mig nöjd.Varför skulle du inte klara dig utan kolhydraterna?
Om man väljer rätt fetter så får man inte problem med kolesterol.
En macka med en massa lösa saker faller ju bara isär.
Mitt blodsocker blir enormt mycket jämnare om jag äter minimalt med kolhydrater. Även sambons, han har haft problem med att bli svimfärdig då han inte ätit på ett tag tidigare. När vi äter mer fett och protein och mindre kolhydrater har det problemet helt försvunnit.Jo, och med blodsockerfall titt och tätt. Jag får ångest av blodsockerfall och skulle inte kunna äta som du.
Därför använder jag bestick.En macka med en massa lösa saker faller ju bara isär.
Man får ett jämnare blodsocker av att låta bli att äta kolhydrater. Det gör att man slipper de där svängningarna i blodsocker. Diabetiker fungerar därför oerhört bra på just LCHF.Jo, och med blodsockerfall titt och tätt. Jag får ångest av blodsockerfall och skulle inte kunna äta som du.
Måste du absolut vara nöjd då?Jag behöver kolhydrater för att känna mig nöjd.
Låter komplicerat.
Fast så är ju alla mackor med lite mer pålägg än bara ett lager jordnötssmör, en ostskiva eller en skinkskiva? Ägg- och sillmackor äts med bestick. Räkmackor äts med bestick. Verkligen inget konstigt alls.En macka med en massa lösa saker faller ju bara isär.