Arbete med hästar, lön etc?

TwiggyM

Trådstartare
Ni som arbetar med hästar, inte inom eget företag utan som anställda.

Vad har ni för arbetsuppgifter?
Hur långa är era dagar?
Hur mkt ledighet har ni?
Vad får ni i lön, är det några speciella förmåner jobbet?
Slutligen: Är ni nöjda med eran anställning? - motivera.

Sv: Arbete med hästar, lön etc?

Jag arbetar ej med hästar längre men jag gjorde för nästan 1 år sedan

Vad har ni för arbetsuppgifter? Jag fodrade, Packade hö, mockade (bädd), red massor, släppte ut hästar, pysslade med hingstar och unghästar.
Hur långa är era dagar? jag jobbade bara halvtid 8-13
Hur mkt ledighet har ni? jag var ledig helgen men ibland jobbade jag även någon dag på helgen
Vad får ni i lön, är det några speciella förmåner jobbet? Lönen var ej jätte bra. men jag var hel klart nöjd med de jag fick
Slutligen: Är ni nöjda med eran anställning? - motivera. ja jag var super nöjd med min anställning.. Anledningen till att jag fick sluta var att jag ej har körkort och eftersom jag åkte med pappa till jobbet å han bytte jobb så kunde han ej köra längre. Men trivdes som fisken i vattnet.

Tja...

Arbetar mån-fre 7-14 med en timmes lunchrast och naturligtvis betald semester som med alla riktiga anställningar.

Betalt med 14 000 per månad.

Fodringar, in-utsläpp, mockning, diverse skötsel av hästar, banunderhåll, fastighetsunderhåll m.m.

Är väl ganska nöjd med jobbet men är missnöjd med att "hästfolk" ofta är alldeles för trångsynta och inte särskilt innovationsbenägna och därför har svårt att ta till sig ny teknologi och nya forskningsrön.

Vad har ni för arbetsuppgifter?
Fodra, göra i ordning, rida fram, skritta av hästar, mocka, släppa in och ut. smörja.
Hur långa är era dagar? börjar ca 07:30 slutar runt kl 14:00
Hur mkt ledighet har ni? Helger och lov.
Vad får ni i lön, är det några speciella förmåner jobbet? 1050 (studiebidraget, då det går genom skolan)
Slutligen: Är ni nöjda med eran anställning?jag är jättenöjd. Hade säkert kunnat hitta annat jobb för mer pengar. Men dethär ger mig så mkt erfarenhet så jag skulle inte byta bort det för alla jobb i världen (överdrift, okej :angel:)

jobbar på en liten ridskola i västra götaland.
min dag börjar 07.00 med fodring av 14 privathästar å 23 ridskolehästar. sen följer dom vanliga uppgifterna; släppa ut, mocka (bara åt ridskolehästarna), fodra lunch ute osv. efter som det e en anläggning blir det mycket skötsel av ridhus å utebanor, hagar, städning av kök, kafferum mm.
jag har avtalsenlig lön...ingen jätte lön men, men...
den enda förmånen jag har e att jag får rida å mocka åt min egna häst på arbetstid :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 367
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 754
Senast: Mois
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama