arbeta mer med ryggen och få upp röven i srången?

I

iingentiing

Jag har hopptränat mitt 9 åriga vbl sto nu i någon månad och det går jättebra :) saken är den att hon måste börja jobba mer med ryggen och få upp röven i sprången, när man hoppar oxer går det finemang, för då mer eller mindre måste hon ju för att klara hindret ;) men på rättuppståenden bara tar hon ett skutt och sen får det bära eller brista. hon tar en oxer på ca 90 - 100 cm utan några problem men ska jag hoppa ett räcke på 60 så skiter hon i vilket...
hur ska jag göra för att få bakbentekniken och ryggtekniken?:confused::confused:

Sv: arbeta mer med ryggen och få upp röven i srången?

Ta hjälp av en TRÄNARE som kan se vad som är fel mer exakt opch hjälpa dig med övningar som passar er båda.

Sv: arbeta mer med ryggen och få upp röven i srången?

okey, jag har funderat på det länge :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 749
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka