Arbeta med hästar utomlands

S

Silly

Jag tog precis studenten och vet inte riktigt vad jag vill göra i höst, men att åka utomlands och jobba med hästar känns ganska lockande. Funderar lite på vad jag skulle hitta på då, antingen kan man ju jobba som groom/au pair eller liknande på vanliga stall, eller hålla turridningar osv.

Jag vill ha en upplevelse, så det känns mest lockande att åka till något "excotiskt" ställe och göra något annorlunda mot vad man brukar göra hemma. Samtidigt vill jag lära mig mer om hästar. Jag vill också utvecklas språkmässigt, engelska och gärna franska.

Vad har ni för erfarenheter? Några att-tänka-på-saker eller förslag på vad jag kan hitta på?

//Silly

Sv: Arbeta med hästar utomlands

Stick till Afrika och guida i naturreservat från hästryggen, finns många länder där som har franska som språk:)

Jag var aupair/student i Frankrike ett år och det var bland det bästa jag kunde gjort!!! Fått så otroliga erfarenheter och vänner för livet överallt i världen!! Men jag saknade hästarna då jag bodde i storstad... Annars är Frankrike kul med;)

jag drar till virginia i höst som hästskötare/au pair. Jag åker helt själv, till ett ställe jag aldrig varit förut och ska bo hos människor jag aldrig har träffat. Is Niiiiice! ;)

är själv jätte sugen på att åka i väg och jobba, men måste fixa ett tand fel jag har först.. men sen drar jag!

men tänkte tipsa om en jätte bra sida som jag tittar på jobb på!
den heter www.yardandgroom.com de är som en engelsk version av arbetsförmedlingens hemsida, fast bara med häst jobb! jag har blivir erbjuden flera jobb där och de finns hu mycket som helst att söka! :)

hoppas att du hittar någe bra, och lycka till! :)

Kram kram

Jag finns med där, är verkligen en asbra sida, har fått massa erbjudanden!

jag åkte till england och jobbade efter studenten 05. jobbade i ett privat stall med lite olika hästar. bodde hos familjen som ägde stallet. är super kul och något som jag värkligen tycker att du ska göra. tycket att du ska börja med att känna på jobbet lite närmarehemma plan. kanske börja i europa och se vad du tycker...

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka