Arb.intervju under föräldraledighet

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag är anställd av ett bemanningsföretag som konsult. Jag ska börja jobba den 2 februari (om jag nu inte blir sjukskriven av läkaren). Idag hade min chef ringt och lämnat meddelande på mobilen, hon vill att jag ska höra av mig för ett uppdrag.

Enligt min erfarenhet så sker alltid intervju med tänkt kandidat innan uppdraget tillsätts. Måste jag åka iväg på intervju på min föräldralediga tid innan den 2 februari?

Sv: Arb.intervju under föräldraledighet

Måste och måste. Jag skulle göra det för att vara säker på att få uppdraget. Bättre än bara garantilön.

Du kan ju börja med att ringa upp chefen :idea:

Om du vill ha uppdraget så spelar de väl ingen roll när du åker dit? Jag hade definitivt åkt. För mig betyder det att jag visar ett stort intresse för tjänsten och inte vill att någon annan ska ta det.
Skulle jag vara chef och kalla folk till en interjuv och någon inte kan komma pga att personen är föräldraledig och tjänsten måste tillsättas så tar jag ju någon av de andra istället. Om jag nu inte då redan vet att den föräldralediga peronen är grym, vet jag redan vem det är, så skulle jag nog nöja mig med en telefoninterjuv i så fall.

Jag har haft flera tjänster på scan, men bara varit på 1 interjuv innan jag började.

Självklart ska jag ringa chefen, jag väntar bara på att läkaren ska ringa (kl. 11...) eftersom jag vill ha klart med en ev. sjukskrivning eller ej.

Givetvis åker jag på intervju, förutsatt att jag har barnvakt - de kanske har någon konsult till det. ;) Jag är jätteglad över att de hittat ett uppdrag, även om jag är mycket tveksam till att det kommer att fungera att jobba pga min handskada. När jag väl är ute på ett uppdrag vill jag ju ändå prestera bra och inte göra kunden besviken.

Sådär. Nu är jag sjukskriven tom sista februari. Hoppas bara FK godkänner det!
Nu ska jag ringa chefen.

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 854
Senast: vtok
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 718
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Förra året fick jag 700 kr i löneförhöjning. I år fick jag samma. Förra året gjorde jag mitt jobb och lite till, inför detta räckte jag...
Svar
9
· Visningar
944
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka