Aram KWPN 866

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare n1ann
  • Startdatum Startdatum
N

n1ann

Har någon betäckt med honom i år eller jag den enda i Sverige? Nån som har koll på avkommor (förutom de Sjiem) sperma kavl osv..

Vad kostar han i avgifterna idag? Har sett en del trevliga avkommor efter honom.Vad jag har hört och sett vad det gäller avkommorna är att de är vackra,ibland ngt för smarta och har lite mkt egen vilja(det är hästar man inte tvingar till något utan man BER dem om det).Jag tycker Aram är en trevlig kandidat!

han kostar 3000+6000 (90dgr) fryst, han är ju död som du kanske redan visste..

Jodå jag vet om att han är död.

Synd att det ska vara sådana risker med fryst...även om det blivit bättre numera med dräktighetsstatestiken över just fryst.Men det är även en hög omkostnad för fryst.

Jag har i och för sej ett fertilt sto.

ja det kostar ju "lite" extra med fryst men hon ska till en station som kollar dem var fjärde timme så det ska nog gå bra. Nu har hon dock stannat upp i brunsten, skulle kommit i fredags men icke sa nicke.. vet inte om det har med vädret att göra eller nåt? Har visat jättefina tydliga brunster fram tills nu.. suck

ursöt! Har en annan Aram avkomma istallet också ganska kratig.. Dock "bara" 165 cm ca..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
Svar
11
· Visningar
2 324
Senast: Hedinn
·
Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: athena
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar