Arabuppfödning med inriktning på western...

R

romea81

... finns det någonstans i Sverige? Tycker de flesta arabstuterierna avlar för utställning.

Sv: Arabuppfödning med inriktning på western...

Christina Wale och hennes dotter Lollo har avlat på Lollos fd tävlings häst Fynd ox. Nu är tyvärr Fynd i hästhimlen och jag vet inte hur mycke dom avlar eller vad dom avlar fram.

Men.. bland araberna är det bara att leta för då hittar du 'din' arab!

Jodå det finns :) Är inte säker på att man får lägga ut länkar här så jag vågar inte :D

Det finns fler och fler uppfödare som avlar för prestation, kanske främst inom galopp men även distansritt. Kolla upp de som föder upp för distans - de hästarna är ofta väl uppfödda, har hög ridbarhet och hållbarhet.

/Camilla

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Kultur På tisdag åker jag och dottern till Stockholm på utflykt, vi har lite idéer om vilja museum vi vill se men jag tänkte kolla om det finns...
Svar
18
· Visningar
736
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 927
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka