Sv: Arabsto - frieserhingst
Finaste arab/friesern jag har sett iaf...
Grattis!
Finaste arab/friesern jag har sett iaf...
Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej använd du en stor PRE-hingst i stället! Den korsningen är väl beprövad och bli mycket bra! Arab & frieser låter för mej att korsa två raser med samma svagheter...
Men arab/pre är väl en ras om jag inte är helt ute och cyklar(hispanoarab?). Däremot förstår jag inte korsningen arab/friser.
därför att om man korsar två raser så måste det väl vara för att just den mixen är bättre än något som redan finns eller hur? Det är ju därför man korsade hästar just förr för att få fram bättre individer, det är det som jag tycker har spårat ur lite på senare år, precis allt ska korsas, den fulaste häst jag sett var en arab/islandshäst
Du, för det första har inte frieser bara svagheter såsom p.r.e hästar med inte har. De har minst lika många. För det andra så är korsningen med arab och frieser jättebra, det har bildat en egen ras. Arabofriesern. Kan inte mycket om den men tror det är 25% arab eller 50% men i alla fall, det är en perfekt korsning.