Arabsto - frieserhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arabsto - frieserhingst

Tack,
han ska heta Equinox Armani.

tror han blir vanlig brun,,fast jag vet inte :-)

När tråden ändå är puttad kastar jag in några bilder på dom vårglada ettåriga arab/frieser-tjejerna Cacharel och Cashmere!

DSC_0041.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0079.jpg

dom är så fiiina!

hoppas fler hittar tråden o kan berätta om sina korsningar.
jag är hittils jättenöjd med min! han är vacker o han ser ut o röra sig trevligt fastän benen ännu är vingliga...och stor galopp verkar han fått precis som jag önskade :bump:

9.jpg

12.jpg

14.jpg

4.jpg

Har så svårt att se mig mätt på min lilla fula:love:Jag gillar din nya kamera Malin:bow:
Stilett; gillar namnet på din kille, tycker du valde helt rätt:banana: Han är :love:

Grattis till en ljuvlig fölunge!
Och vilken fin blick hos mamman på sista bilden.

Jag har för mig att det föddes ett föl hos någon här på buke förra året efter friesersto och arabhingst. Och jag fick nyligen bilder från en tjej på gotland som köpt en sådan från Holland.

Jo det föddes ett föl efter arabhingst och undan friesersto här uppe i norr förra året. Det var Gunilla på Fällforsfrieser som ägde stoet. En av anledningarna till att hon gjorde den korsningen var att stoet inte tog sig med semin, hon hoppades på att "få igång" henne med naturlig betäckning. Stofölet som kom ut var en underbar liten dam. Nu har jag inte sett bilder på henne på en evighet *väntar otåligt*, då både hon och hennes mamma är sålda till samma köpare en bit söderut.

SHIT va läcker han e grabben!:d Och det är ju i rörelse dom verkligen gör sig som bäst. Arabens "flyg" kommer fram tillsammans med frieserns "höjd". Jättehärligt att se! Blev dock lite småyr av filmen, tur det var dagen efter "dagen efter" idag...;)

SNYGG!, men du har ingen film på oloffson va? =)

Malin:
visst är han, lite hög bak bara men framändan hinner nog ikapp. jag blev också yr! när jag filmade alltså, det är ju på gott och ont att dom springer i en cirkel runt en :)

Jeanine:
jag har ingen bra ny film på Olofsson och min dator är paj så jag får inte fram dom andra :crazy:

filmade det här igår, lät Brego och Olofsson hälsa på varandra. Brego ville leka och Olofsson blev kär :D

http://s6.photobucket.com/albums/y247/Dytmer/?action=view&current=MOV00498.flv

Vad sköna dom är - man ser riktigt hur dom tänker jädrans staket till att vara i vägen! Riktigt väluppfostrade ändå, man förväntade sig att pipet och framhovsstampet skulle komma när som helst.:D

Här är lite nya bilder på Chantilly. Önskar jag hade haft videokamera för idag var hon på riktigt showigt humör!

DSC_0007.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0122.jpg

:)Såna goa killar Minna! Satt med ett STORT:) När jag kollade båda dina filmer:love: Sååå Fina:d

Oj, Malin! Vad Chantilly såg ut att posera idag!! Riktigt duktig ju:d Helt fantastiska bilder på henne:love: Läckerbiten....
Men kan tro att du hade henne inne i kameran oxå ett par :rofl:gånger:angel:

Jo det är dags för inridning nu. Har letat efter någon duktig människa inte alltför långt härifrån som kan ta emot henne men det går inget vidare - antingen har dom fullt upp eller så har dom brutit benet å allt vad det har varit... Vore skönt att lämna bort henne till någon som verkligen arbetar henne regelbundet så man kommer över den där första jobbiga biten.

Jag känner att jag själv inte är riktigt i rätt form numera för att ta just det där allra första. Det är sex år sedan jag sist red in en häst och jag har väl inte precis blivit smidigare sen dess...:angel: Och efter min sista lyckade inridning hade jag ett omöjligt arabsto som jag skulle rida in men höll på att slå mig helt fördärvad så jag fick skicka henne till en proffessionell beridare istället. Hon höll också på att slå sig fördärvad och fick till slut ge upp - det gick helt enkelt inte. Efter det känner jag mig inte så självsäker längre och vill inte riskera att hon ska känna av det. :crazy:

Liknande trådar

Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka