S
sandraR
Hej! Hur är arabiska fullblod att rida på ett ungefär? I "rasvinkel" menar jag. Tror ni jag skulle passa bra ihop med en? Jag har ridit i 5 år på ridskola där jag lärt mig grunderna plus annat och sedan självständigt ca 4 ggr i veckan där jag lärt mig allt i stort sätt. Även tagit privatlektioner, gått kurser, och gått på ridläger. Jag älskar hästar med stor framåtbjudning men som är känsliga i munnen och inte sticker. Jag vill gärna satsa på dressyr och hoppning, tävla i de lättare klasserna. Även fälttävlan. Jag själv är en ryttare med mycket tåladmod och stressar inte upp mig i första hand. Men jag är 1,75 lång och väger 63kg ungefär, är jag för lång?
Har alltid drömt om en arab.
Jag vet förstås att det mesta är olika från häst till häst men det jag menar är rent rasmässigt. (Vissa raser är ju kända för att vara extra "det och det" och "det och det" och "det och det" Ja ni vet nog vad jag menar.
MVH Sandra
Har alltid drömt om en arab.
Jag vet förstås att det mesta är olika från häst till häst men det jag menar är rent rasmässigt. (Vissa raser är ju kända för att vara extra "det och det" och "det och det" och "det och det" Ja ni vet nog vad jag menar.
MVH Sandra