Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får du väl ändå ge dig? Under flera år blånekade du ju att han hade röntgenförändringar och bombarderade folk med PM och hotade att stämma för förtal? Nu skriver du att du ALDRIG skulle förneka att han har något. Väldigt märkligt. Det är detta som folk irriterar sig på, inte Fille.
Nu får du väl ändå ge dig? Under flera år blånekade du ju att han hade röntgenförändringar och bombarderade folk med PM och hotade att stämma för förtal? Nu skriver du att du ALDRIG skulle förneka att han har något. Väldigt märkligt. Det är detta som folk irriterar sig på, inte Fille.
Självklart hotade jag med att stämma med förtal när folk skrev rena felaktigheter. Du är en av dem som gjorde det.
Och nej, jag har aldrig nekat till att han har haft något när jag har vetat det. Däremot gick jag inte ut med det direkt, vilket är en helt annan sak. Och han stod inte till allmän avel då, så vad spelar det för roll?
Och han har fortfarande inte röntgenförändringar, han har en liten röntgenförändring i hasen, en liten ojämnhet. Inte något i plural tack! Och han är väldigt välröntgad, så jag kan lova dig att där inte finns något mer!
devere: Nej jag har ingen som helst koll på domare, måste man ha det för att ställa ut tycker du?
CK: Jag har fortfarande inte haft honom till allmän avel. Jag försökte låna ut honom till andra personer i år pga min personliga situation som jag inte vill gå in på. Men tyvärr så hade dessa människor inte möjlighet. Sanna hörde av sig redan veckan efter riks och ville låna Fille. När inga andra möjligheter fanns överhuvudtaget så fick det bli där.
Livet ändrar sig, och i dagsläget finns inte orken för att hålla på med hästar helt enkelt.
Skulle jag ha slaktat alla hästar istället? Hade det varit en bättre lösning?
Om jag själv inte hade sett några röntgenbilder, och personen jag pratade med inte hade sett några röntgenbilder så hade jag avfärdat det ganska så omgående.
Ev hade jag kontaktat ägaren och frågat.
Och ja, står inte hingsten till avel så tycker jag inte att någon har med det att göra.
Eller ska vi gå ut med allt på alla hästar? Inklusive valacker och ston det inte avlas på? Ska det vara tvång på det?
Är våra djurs hälsa allmän vetskap?
Inte enligt klinikerna iaf...
Jag vet själv folk som sprider rykten väldigt mkt. Vet inte hur många ggr jag har hört att den och den hingsten nedärver massor lösa benbitar osv osv. När det väl kommer till kritan så visst, det kanske var någon som hade det. Men det kanske bara var en avkomma tex.
Ja det skulle jag nog vilja påstå är en del av hela grejen.
Jag vet inte vilka domare som dömer idag, vilka preferenser de har osv, men åtminstone tidigare var det så att vissa domare hade ganska så uttalade preferenser, tycke och smak igen. Det kan ju ha blivit bättre idag
Å andra sidan, en riktigt bra häst har nog alla svårt att döma ner, oavsett preferenser.
Jag blir litet kär i Annikas idé om att ställa ut så mycket som möjligt ett annorlunda tänk som absolut är bra för utställningsvärlden.
Alltid kul att höja nivån
Och han har fortfarande inte röntgenförändringar, han har en liten röntgenförändring i hasen, en liten ojämnhet. Inte något i plural tack! Och han är väldigt välröntgad, så jag kan lova dig att där inte finns något mer!