Arabhingsten Maclintock V

Barock-Pinto

Trådstartare
Såg att hingsten Maclintock V ev. skulle finnas tillgänglig i Svensk avel nästa år. Tycker själv att han är helt underbart vacker, och att han är avlad för prestation såväl som arabtyp gör ju inte saken sämre :d Funderar skarpt på att ta honom till mitt ena sto till våren. Någon annan som tänkt samma sak? Är bara lite orolig över att dollarn flyger i luften så att det blir väldigt dyrt, samt att det ju såklart blir frys..... tänk om hon inte tar sig :crazy:

Sv: Arabhingsten Maclintock V

vem är det?

gärna en hemsida, eller lite bilder och sånt...

aldrig hört talas om honom förut..
själv är jag mkt nyfiken på vad oppreva har tänkt sig för hingst nästa år :d och MT traingcenter brukar väl ha nån utomstående hingst varje år med?

har de SF verify nästa år oxå?
det har de väl inte gått ut mer hur det blir än, eller?

tack så mkt!

Han var ju snygg att titta på... men han klarade inte ens att hålla traven när den blev långsam utan travade med ena benparet och skrittade med det andra...

det imponerar inte på mig, visst kan det vara ryttaren som är dålig... men... jag skulle nog välja nåt annat utifrån den videon och mitt avelsmål iaf.

Vet inte riktigt.... men ska inte pleasure trav se ut på det viset? Markbunden och nästan gå över i skritt? Är inte så jätte bra på western direkt :angel:

jo visst, men rörelsemönstret ska fortfarande vara trav, och det är nåt mellanting på den videon, men däremot såg jag några andra fin fina hingstar på deras sida som jag heller skulle ta :love:

Med tanke på vem som fött upp honom och att han är köpt tillbaka dit så är det ingen dålig hingst.
// Linda

frågan är ju då varför de visar en sån dålig video...

på de andra videosarna visades hästarna mkt bättre.

jag menade hingstarna ;)

saluhästarna har jag inte brytt mig om än, har ändå inte råd med dem :D

Nu är det ju så att Macklintock INTE finns tillgänglig i Sverige nästa år. Det finns en förfrågan ute OM någon mer vill använda honom. De behöver får ihop 10 st innan Sheila skickar doser.

Men helt rätt, han är inte så tokig. Även om jag hellre skulle ta Desperado V.

madde++++

jag gillade jullyen el jamaal och Bel aire V :love:

hehe de skulle jag kunna tänke mig ta hem semin efter :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 548
Senast: dobbis
·
G
Hundhälsa Jag har tänkt på det här rätt länge, och nu igen när jag läser tråden om vad en "bra" hund egentligen är. Det finns många åsikter om...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
16 617
Senast: Disen
·
Avel Jag har ett svenskt ridponnysto vi funderar på att ta föl efter. Hon är en "riktig" ridponny med stamtavla, avlad för att bli just...
2
Svar
34
· Visningar
3 033
Senast: FadeAway
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 183
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V