Arabhingstar i avel?

Sv: Arabhingstar i avel?

crazy skrev:
Lite nyfiken...hingsten Parys...lämnade han någon framgångsrik avkomma efter sej?Hur har det gått för honom som morfader?

Så nyfiken på allt möjligt men så svårt att hitta information...

Sitter på jobb, kommer ej ihåg i all hast, får kolla hemma...
mvh
Carina

Liquid Diamond skrev:
Håller med dig om det där med att synas utåt. Det är väldigt viktigt att hemsidorna är snygga och enkla och att bilderna är bra och fina att titta på. Då blir man lockad att titta på allting på sidan.

Det är tråkigt när stuterier har fula hemsidor eller inga alls. Roligt när hemsidorna är fina och är fulla med info och bilder. Silver Arabians sida tycker jag verkligen om!

Vill SAHF ha en ny hemsida kan dom alltid fråga mig, har byggt några och tycker det är askul :)

Tycker det finns många sidor som är bra!
Och får jag vara egenkär gillar jag min egen sida!!! :o :angel: förståss + en hel del andra....
Har massor av länkar till än det ena än det andra om ARABHÄST på min sida....t.ex. Mkt. bilder.....Ja, den är på engelska, men detta språk trivs jag bäst med..... ;)

SAHF har en webmaster som inte varit detta så länge och massor av nya idéer finns.....se mitt svar till Crazy ovan om detta....
SAHF-Webban gör ett fantastiskt jobb, men det är mycket man/hon ska hinna med....
mvh
Carina

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det finns många sidor som är fina. Det kommer ju fler och fler när det här med hemsidor blir vanligare och vanligare.

Ja, din sida är också jättefin :)
Jag håller med dig om språket, jag själv trivs också bäst med engelskan så min sida är inte heller på svenska.

Det var absolut inget illa menat till webmastern/webqueen utan det var som bara ett litet erbjudande om det inte fanns någon som var intresserad av det. Är säker på att SAHF's sida kommer att bli jättefin.

Du skrev: Ang. annonseringen i Ridsport så var detta ju mer på det glada 80-talet....när det fanns pengar över till detta....
Min uppfattning är att det var så med annonseringen. Som det är nu finns ju knappast något om araber i Ridsport, och därför väljer fler att inte annonsera där tror jag.
Och nu i IT-världens tid så har de flesta hemsidor och sköter sin mesta marknadsföring via denna....

Mitt svar: Ridsport efterlyste för ett tag sedan frilansare. Jag tror att de inte alltid medvetet inte skriver om araber utan de får inte in så mycket intressant. Carina, du som kan mycket om rasen och kan skriva. Varför inte tjäna en hacka på detta samtidigt som rasen kommer ut i media mer? Prova!

oz_joj skrev:
Du skrev: Ang. annonseringen i Ridsport så var detta ju mer på det glada 80-talet....när det fanns pengar över till detta....
Min uppfattning är att det var så med annonseringen. Som det är nu finns ju knappast något om araber i Ridsport, och därför väljer fler att inte annonsera där tror jag.
Och nu i IT-världens tid så har de flesta hemsidor och sköter sin mesta marknadsföring via denna....

Mitt svar: Ridsport efterlyste för ett tag sedan frilansare. Jag tror att de inte alltid medvetet inte skriver om araber utan de får inte in så mycket intressant. Carina, du som kan mycket om rasen och kan skriva. Varför inte tjäna en hacka på detta samtidigt som rasen kommer ut i media mer? Prova!

Nej tack..... ;) :crazy: de har klart och tydligt sagt till mig att de har sina frilansare när det gäller araber och de vill varken ha fler av dem eller andra än de har.....
Så jag krusar inte..... :crazy:

Fick Du mailet om bilderna?
mvh
Carina

Liquid Diamond skrev:
Ja, det finns många sidor som är fina. Det kommer ju fler och fler när det här med hemsidor blir vanligare och vanligare.

Ja, din sida är också jättefin :)
Jag håller med dig om språket, jag själv trivs också bäst med engelskan så min sida är inte heller på svenska.

Det var absolut inget illa menat till webmastern/webqueen utan det var som bara ett litet erbjudande om det inte fanns någon som var intresserad av det. Är säker på att SAHF's sida kommer att bli jättefin.

Jo, massor av intresse finns för nuvarabnde webba på SAHF's sida...
men hon har massor att göra och vill ha in tips/förslag/behov av ändringar till sin mail....
Så maila henne felaktigheter och annat så ändrar hon tämligen omgående....
mvh
Carina

Liquid Diamond skrev:
Håller med dig om det där med att synas utåt. Det är väldigt viktigt att hemsidorna är snygga och enkla och att bilderna är bra och fina att titta på. Då blir man lockad att titta på allting på sidan.

Det är tråkigt när stuterier har fula hemsidor eller inga alls. Roligt när hemsidorna är fina och är fulla med info och bilder. Silver Arabians sida tycker jag verkligen om!

Vill SAHF ha en ny hemsida kan dom alltid fråga mig, har byggt några och tycker det är askul :)
Tack! Snart hoppas jag kunna uppdatera den med nyheter om en liten fölis också. Och för er som trivs bäst med engelska finns den även i engelsk version... ;)

Carina på Silver Arabians

Cesam skrev:
Nej tack..... ;) :crazy: de har klart och tydligt sagt till mig att de har sina frilansare när det gäller araber och de vill varken ha fler av dem eller andra än de har.....
Så jag krusar inte..... :crazy:

Fick Du mailet om bilderna?
mvh
Carina

Aha, det visste jag inte. Men är det nyligen eller länge sen? Saker och ting kan ju ha ändrats... Jag brukar för det mesta inte fråga innan utan bara skicka mitt material för påseeende och för det mesta har de varit intresserade.

ja, fick ditt mail, ska lämna in det troligen imrogon, allt är så stängt nu i påsk.

Roligt att där är en ny webmaster! Ja allt sker inte över en natt! :)

Nej det är inte alltid lätt att ha energi till nya idéer när man inte får något gensvar.Har varit i den sitsen förr... :crazy:

Det är lätt att det finns folk som alltid gnäller oavsett hur mkt jobb man lägger ner.Mitt inlägg var inget negativt mot webmastern i sej själv...utan ville bara poängtera förbättringar som kan göras så småningom. ;)

Ja det där med utställningar är något som jag egentligen tror skulle kunna intressera väldigt många...om de bara fick en chans att se en bit av den världen och få veta HUR man går tillväga osv. ;)

Likadant att utställningarna skulle kunna komma mer till sin rätt kanske om de någon gång då och då sker i samband och i närheten av något annat stort som är på G som tex Breeders för halvbloden,Swede Horse...Avelschampionaten eller liknande.Att ge folk en inblick i något som de inte vet så mkt om. ;)

Alla hemsidor är givetvis inte värdelösa...det var inte menat så.Men många utav dem kan förbättras ett snäpp och de icke aktiva länkarna tex skulle kunna aktiveras osv.SAHF är ju sidan utåt...och då är det ju viktigt att det funkar väl.Förhoppningsvis blir sidan jättebra med den nya webmastern som jobbar på. ;)

Förresten testade pdf filen igen (hingstkatalogen)...alltså den är otroligt seg ...eller är det fel på min dator (?), men hingstarna på ASVHs sida går kvickt att få upp. ;)

Vore roligt att veta om du finner något om Parys...! :D

Grattis till bäbisen...du måste vara salig just nu!!! :D :love:

Jag har uppfattat det som att det skett en hel del omstrukturering i tidningen Ridsport på sistone...kan ju vara värt att höra sej för igen kanske... ;)

Förekommer de som skulle behöva hjälp för att få en bättre hemsida tycker jag.Alla kan inte vara bäst på att göra hemsidor...man ska nog ha lite känsla för det för att få det bra!

*Jaaa!! Premier-bäbis vill jag se!* :love: :love:

Säg till henne att skynda på lite... ;)

Jag tror framförallt att man måste tycka att det är kul att göra hemsidor för att resultatet ska bli bra. Många har nog lite brist på tid och intresse, så det är ju bra att det finns sådana som har både tid och lust att skapa hemsidor.

Det krävs ju ganska mycket tid och engagemang för att få till en bra sida, jag själv har inte direkt bråttom, utan jag sitter och fipplar med min sida några timmar då och då, det är riktigt skoj!

oz_joj skrev:
Aha, det visste jag inte. Men är det nyligen eller länge sen? Saker och ting kan ju ha ändrats... Jag brukar för det mesta inte fråga innan utan bara skicka mitt material för påseeende och för det mesta har de varit intresserade.

ja, fick ditt mail, ska lämna in det troligen imrogon, allt är så stängt nu i påsk.

Njae, det var ju i.o.f.s. ett tag sedan men jag vet inte om jag har intresse för att skriva om araber i Ridsport.
Tycker tidningen vänder sig fr.a. till Eliten i första hand.. och inte så mycket till vanligt folk....
En stor anledning till att jag inte prenummererar t.ex.

mvh
Carina

Det kanske skulle kunna bli ändring på det ?

crazy skrev:
Roligt att där är en ny webmaster! Ja allt sker inte över en natt! :)

Nej det är inte alltid lätt att ha energi till nya idéer när man inte får något gensvar.Har varit i den sitsen förr... :crazy:

Det är lätt att det finns folk som alltid gnäller oavsett hur mkt jobb man lägger ner.Mitt inlägg var inget negativt mot webmastern i sej själv...utan ville bara poängtera förbättringar som kan göras så småningom. ;)

Ja det där med utställningar är något som jag egentligen tror skulle kunna intressera väldigt många...om de bara fick en chans att se en bit av den världen och få veta HUR man går tillväga osv. ;)

Likadant att utställningarna skulle kunna komma mer till sin rätt kanske om de någon gång då och då sker i samband och i närheten av något annat stort som är på G som tex Breeders för halvbloden,Swede Horse...Avelschampionaten eller liknande.Att ge folk en inblick i något som de inte vet så mkt om. ;)

Alla hemsidor är givetvis inte värdelösa...det var inte menat så.Men många utav dem kan förbättras ett snäpp och de icke aktiva länkarna tex skulle kunna aktiveras osv.SAHF är ju sidan utåt...och då är det ju viktigt att det funkar väl.Förhoppningsvis blir sidan jättebra med den nya webmastern som jobbar på. ;)

Förresten testade pdf filen igen (hingstkatalogen)...alltså den är otroligt seg ...eller är det fel på min dator (?), men hingstarna på ASVHs sida går kvickt att få upp. ;)

Vore roligt att veta om du finner något om Parys...! :D

Grattis till bäbisen...du måste vara salig just nu!!! :D :love:

Tack, tack....bebis är JÄTTEFIN! :love: Stor, brun och vacker!
Och att det blev ett stoföl, kan knappt fatta det....Jag som var så övertygad.....Mor och dotter mår utmärkt i alla fall....

Konstigt att filen inte funegrar så bra, jag har inga problem....

Ang. utställningar så arrangeras det ju av och till en del träningsutställningar för nytillkomna. Men man måste så klart vara medlem för att ta del av den mesta informationen. Om man inte regelbundet läser på SAHF's sida.
Och för att kunna ställa ut ö.h.t. måste man vara medlem.
Sedan finns det tyvärr ett ganska stort antal rena araber som ej får kallas arabiskt fullblod eftersom deras uppfödare (i regel) valt att inte registrera dem. Så sitter då tredje man med en oreggad arab och det kostar skjortan att regga i efterhand....ett annat dilemma...
Att arrangera arabutställning i samband med ng.t halvblodsevangemang tror jag definitvt inte på....tyvärr...Halvblodsfolket vill (i regel) inte se våra araber där....Tyvärr....är det så. Och ärligt talat tror jag inte arabfolket (en hel del i alla fall) vill ha halvblodsfolket där....tyvärr....

Sedan ang. Parys PL; FA79/88 så lämnade han 56 avkommor. TROR att han fortfarande finns kvar på FAI (han är ju död sedan ett bra tag)...
"Kända" avkommor är ju lite svårt i hur man skall bedöma ordet "känd".....En del har gått till galoppen men här finns lite info
http://www.mitbah.p.se/parys.html

mvh
Carina

Liquid Diamond skrev:
Det kanske skulle kunna bli ändring på det ?

Jo, men som sagt var - jag vet inte om jag har intresse av det eller om det ens finns intresse att läsa mitt dravel... :confused:

mvh
Carina

crazy skrev:
*Jaaa!! Premier-bäbis vill jag se!* :love: :love:

Säg till henne att skynda på lite... ;)
Nja, hon får gärna knipa lite till för mig (dygn 321 idag)... ;) Nu är tjälen precis på väg att släppa i hagarna och hästarna kan närmast beskrivas som "leriga och lyckliga" för tillfället. :)

Cesam skrev:
Tack, tack....bebis är JÄTTEFIN! :love: Stor, brun och vacker!
Och att det blev ett stoföl, kan knappt fatta det....Jag som var så övertygad.....Mor och dotter mår utmärkt i alla fall....

GRATTIS från mig med! :banana: :bump: :banana:

Det ska bli spännande att se vad vi får. Jag har pendlat och det visar hingst, men det gjorde det å andra sidan förra året med på Jubilanta och det blev ett sto. När husse pendlar visar det sto... :smirk:

Carina på Silver Arabians

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Nej, jag har inte tänkt börja avla ridponnyer ;) Men, jag kom att tänka på en sak häromdagen och kan verkligen inte släppa den, utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: peråke
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 286
T
Avel Nu undrar jag lite. Om man betäcker ett halvblodsto med arabhingst, är den "accepterad" över huvud taget som sv.halvblod? Eller är den...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka