Arabhingstar i avel?

Sv: Arabhingstar i avel?

Ahhhh så läcker han är! Speciellt bilden nr 15 tycker jag är något extra! :love: :love:

Hans mamma är inte dum heller ;) :love:

Hmm jag undrar om han blir skimmel-tror du det?Brukar de inte vara ännu ljusare runt ögonen och mulen då?Ja vi får väl avakta och se... ;)

Ja då väntar vi på ditt underverk Cesam :) ...men det är klart - ska det strula - så strular det ordentligt förstås. ;)

Hoppas du får ordning på sidan snart...*nyfiken* :d

crazy skrev:
Ahhhh så läcker han är! Speciellt bilden nr 15 tycker jag är något extra! :love: :love:

Hans mamma är inte dum heller ;) :love:

Hmm jag undrar om han blir skimmel-tror du det?Brukar de inte vara ännu ljusare runt ögonen och mulen då?Ja vi får väl avakta och se... ;)
Jodå, han blir skimmel. Ingen tvekan. Det är lättare att se i verkligheten än på bild.

Carina på Silver Arabians

Skimmel eller inte...tjusig är han!

Såg att det låg en del avkomme-bilder på Kullatorps hemsida angående avkommor till Premier...de ser riktigt trevliga ut!

crazy skrev:
Ja då väntar vi på ditt underverk Cesam :) ...men det är klart - ska det strula - så strular det ordentligt förstås. ;)

Hoppas du får ordning på sidan snart...*nyfiken* :d

Jodå, det börjar lossna, men man har ju liiite annat att göra emellan åt också, som att jobba natt som narkossköterska t.ex. ;)
Och sköta stallet och allt annat hemma....Så ingen tid över i överflöd att sitta och uppdatera eller surfa.... :D

Men bilder är inlagda på mitt underverk nu på SAHF's hemsida på fölsidan....
Här kommer de bilderna...Lazizeeh f. 28/3 e: Milagro PL och u: Louizaah ue. Bomarc US. Hon är c:a 1 vecka på bilderna......och fotograf är Fredrik Liljegren (C)

Lazizeeh_web.jpg

Lazizeeh2_web.jpg

Hon är helt underbar! Supertrevligt temperament, showig, korrekt byggd, inte extremdishad men precis lagom dishad....

Namnet är lite ihopsatt....där azizeeh/azizeh = värdefull; kär=söt och sedan då ett L på detta...Lazizeeh. Uttalas 'lazizii' så till vardags blir det Zizi....

mvh
Carina på Cesam Arabians

Liquid Diamond skrev:
Totally beautiful!
Tack, tack!

Apropos "Totally beautiful"... Jag såg på straightegyptians.com att din lille prins fått en lillebror efter Al Adeed Al Shaqab. Vilken skönhet!

Hihi tja en annan är ju sjukskriven...så tidsfördrivet blir att ränna mellan stall och datorn. ;) :D :D

Skämt och sido-värk är ett h*lvete att leva med...plus att jag alltid varit väldigt aktiv och haft hårda tunga och vääldigt slitsamma jobb. :crazy:

Men,men mer tid för att bara umgås med mina djur! :D

Åhh hon ser helt underbar ut! :love: Vilket kärt litet huvud!Man kan verkligen se att det är ett sto...väldigt feminin. :love: :love:

Hur kommer ni på alla dessa fyndiga namn??Uppslagsböcker eller vad!?! ;) :D

Hon ser jättefin ut. Lik sin vackra mor tycker jag! :)

Jag hörde det, att han har fått en lillebror nu! Har du sett bilder på honom? :eek: :)

Liquid Diamond skrev:
Jag hörde det, att han har fått en lillebror nu! Har du sett bilder på honom? :eek: :)
Ja, det finns bilder i bäbis-tråden på straightegyptians.com. Välj Forum och sedan Discussions.

Carina på Silver Arabians.

Oh! Han var verkligen fin Saids lillebror! Totally beautiful han med! :)

Lite synd bara för Helga att det bara blidde ett föl, jag tror hon hade betäckt 3 (eller 4) ston...

Men ändå! :love:

Har du sett Saids helsyster Sayara? Hon är ett år äldre än honom, hon är också jättefin tycker jag!

Liquid Diamond skrev:
Oh! Han var verkligen fin Saids lillebror! Totally beautiful han med! :)

Lite synd bara för Helga att det bara blidde ett föl, jag tror hon hade betäckt 3 (eller 4) ston...

Men ändå! :love:

Har du sett Saids helsyster Sayara? Hon är ett år äldre än honom, hon är också jättefin tycker jag!
Ja, jag har sett henne. Hon är verkligen en riktig egyptisk skönhet. Jag är så nyfiken (har undrat ett bra tag). HUR kommer det sig att du köpte Said? Kändes lite ovanligt tyckte jag... ;)

Ja, lite ovanligt är det kanske, jag tror att jag är lite rädd för att vara vanlig :p

Jag har drömt länge om att skaffa ett föl. Arabiskt fullblod är absoluta favoritrasen. När vi flyttade till den här gården i höstas så fanns ju möjligheterna att ha häst igen (än om det innebar en hel del sliiit - men vad gör man inte?) så då bestämde jag mig för att göra drömmen till verklighet. Det är ju det som drömmar är till för... :d

När jag sökte efter ett föl hade jag som krav att det skulle vara en hingst (ville ha en pojke), att han skulle ha en stam som jag gillade och att uppfödaren skulle vara trevlig och ha samma sorts "hästfilosofi" som jag har...

Hittade 2 riktigt fina hingstföl som var till salu hos Hessa Arabians i Danmark (jag älskar Danmark!) och tog kontakt och började prata med Helga (jag älskar danskar!). Hon berättade om båda hingstfölen och jag föll direkt för Said när hon beskrev honom. Hans personlighet, utséende och stam tyckte jag väldigt mycket om och Helga var ju bara FÖR trevlig. Så då blev det så att jag bestämde mig för honom fastän det innebar att vi fick köra åtskilliga 100 mil. Men...vad gör man inte? :)

Ungefär så gick det till att jag köpte Said, i väldigt korta drag that is.

Miria

Vilka läckra fölisar det var på sidan...ojoj! :love: :love:

Där kunde man ju roa sej ett bra tag och vila ögonen på alla skönheter... :love:

Ha ha ja då begriper du språket bättre än mej antar jag.Läsa danska är en sak...men när de snackar fattar jag tyvärr ingenting!Nästan pinsamt att erkänna det... :o

Känns lite genant när man inte förstår språket Danmark...vi är ju trots allt "grannar". :o

Läcker fin hingstunge du köpt! :love:

crazy skrev:
Åhh hon ser helt underbar ut! :love: Vilket kärt litet huvud!Man kan verkligen se att det är ett sto...väldigt feminin. :love: :love:

Hur kommer ni på alla dessa fyndiga namn??Uppslagsböcker eller vad!?! ;) :D

Tack, tack...
Hon är otroligt underbar och feminin....Man behöver verkligen inte tveka på könet.... :cool: (som man tyvärr får göra ibland....)
Och ett helt otroligt temperament....cool, nyfiken och livslglad! :love: Helt ljuvlig att "arbeta" med......Släppte ihop mor och dotter med resten av flocken idag och det gick helt fantastiskt bra *as usual* ;) ! 3 veckor imorgon......

Namnen på mina hästar ska börja på "L" och sedan får de gärna ha en betydlese på antingen arabiska/persiska/egyptiska eller Native American Indian....
Inga engelska eller svenska namn på Arabiska Fullblod....
En del gånger blir det ihopasatta namn eftersom just namn/ord på "L" på både arabiska/persiska/egyptiska OCH NAI är så få!!! :eek: Och de flesta är redan använda..... :eek: :eek:

Arabhästen ska ju ha ett unikt namn, helst ska ingen ha hetat likadant innan....

mvh
Carina på Cesam Arabians

Liquid Diamond skrev:
Hon ser jättefin ut. Lik sin vackra mor tycker jag! :)

Tack, tack.... :banana:
De är ju inte egyptiska precis ;) utan "redigt" gammelpolskt blod, så lite skillnad i typ jfr. med Din egen egyptpojke......(men han e fin han också! ;) :d

mvh
Carina på Cesam Arabians

Tack, tack! :)

Tycker också att det är svårt att hänga med när dom slänger ur sig sina danska raddor. Förstår faktiskt inte så mycket heller... :p
Dom förstår svenska mycket bättre än vi förstår danska. Det är lite skumt, man kanske skulle förstå bättre om man kunde tyska?
Brukar prata engelska med Danskar. Funkar bäst!

Skriven danska är som sagt mycket lättare att förstå, då är det nästan inga problem alls.

/Miria

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Nej, jag har inte tänkt börja avla ridponnyer ;) Men, jag kom att tänka på en sak häromdagen och kan verkligen inte släppa den, utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: peråke
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 286
T
Avel Nu undrar jag lite. Om man betäcker ett halvblodsto med arabhingst, är den "accepterad" över huvud taget som sv.halvblod? Eller är den...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka