Arabhingstar i avel?

Sv: Arabhingstar i avel?

Men cheerleaders, vad taskigt! Araber är väl inte SÅ blåsta?

Se det som så...vackra och utvalda! :D :D

Sånt som många drömmer om men som så få kan bli...ett hbl kan ställa sej vid spegeln och drömma...men en arab blir de aldrig... :rofl: :rofl:

Nu får jag väl en minnesbeta av mina hbl där ute när jag kommer ut... :rofl:

crazy skrev:
På den här adressen med arabhingstar i aveln under F står Festiwal som internationell Champion;

http://www.runnbacken.org/svenskaarabhingstar.htm

Det var alltså inte SAHF sida...utan en annan sida.Men där kan ju vara mkt som kanske inte stämmer....

Nu ska jag vara SPYDIG!!! :devil:
Men den sidan får vi väl inte skriva i trådar här???? :confused: :confused:
Skriver jag den plockas mitt svar OMDELBART bort :crazy: :( :mad: :cry:

Internationell Champion kan man bli på en regional utställning i Sverige såtillvida utställningen är en Internationell ECAHO-show av C, B eller A-status.....
Så det är inte såååååå svårt att bli int. Champion :devil:

mvh
Carina på Cesam Arabians

Jag fattar nog trögt!?! :o :confused:

Har du lagt in sidan förut men andra tagit bort den igen?...vad det så du menade? :confused:

Oj då nog trodde jag det krävdes mer än så för att kalla sej internationell champion... :eek:

Jo, det är klart att man blir internationell champion om utställningen är internationell... oavsett om det är i Sverige eller inte. :smirk:

Sedan är det ju riktigt att vissa utställningar är mindre, så därför tycker jag att det är väsentligt viktigt att veta VAD det är för utställning som hästen blivit champion på. Lite skillnad att bli internationell champion på en av Europas största utställningar eller om det är på en "liten" svensk utställning.
På den länken du hittat informationen på står det mycket riktigt bara Internationell champion och varken utställningens namn eller ens år. Detta ser man tyvärr ofta även i hingstannonser och själv tycker väl jag att man kan ifrågasätta många av dessa. Är det inte mer trovärdigt om man skriver ut plats och år för att stoägarna ska kunna kolla upp informationen om man vill?

Anette

Ja, dina halvblod blir nog inte glada på dig för det där. Du kanske får en hov flygande förbi ansiktet när dom håller på att visa för dig att dom minsann visst kan cheerlead'a! :D

crazy skrev:
Jag fattar nog trögt!?! :o :confused:

Har du lagt in sidan förut men andra tagit bort den igen?...vad det så du menade? :confused:

Oj då nog trodde jag det krävdes mer än så för att kalla sej internationell champion... :eek:

Ja, det var så jag menade.... :crazy:
Jag la in den en gång och dagen efter var MITT svar borta...
Jag VET att det fanns där för jag läste tråden med MITT svar flera gånger, men det var väl nån som inte gillade reklamen (i vanlig ordning)....(eller oordning....)

Nej, precis som Anette skriver, så får man se VAD det är för utställning.
Det kan ju bara vara två äldre hingstar t.ex. och då blir ju en Champion och den andre reserv........

mvh
Carina på Cesam Arabians

mvh
Carina

På den länken du hittat informationen på står det mycket riktigt bara Internationell champion och varken utställningens namn eller ens år.

Detta ser man tyvärr ofta även i hingstannonser och själv tycker väl jag att man kan ifrågasätta många av dessa.

Är det inte mer trovärdigt om man skriver ut plats och år för att stoägarna ska kunna kolla upp informationen om man vill?

Ja naturligtvis tycker man ju att detta borde lyftas fram om det är som så att hästen vunnit en större tävling.Tyvärr är det väl så..."det låter bra på pappret"...i annonsen tex att utelämna DETALJERNA.Många okunniga arabstoägare som kanske tar sitt första föl har kanske ingen aning om att det är skillnad på utställningarna...

Vad är det för skillnad rent utställningsmässigt på showerna...det står ju A,B och C...vad avgör vilken status en show får ha?

Det kanske står i länken?...har ännu inte hunnit kika så mkt där.

Det har hänt mej med förut och jag blev arg och mailade moderatorn :mad: .Tydligen beror det på sammanhanget...om en länk får ligga kvar eller ej. :)

Men visst kan det vara måttligt irriterande när det händer... ;)

Ja, dina halvblod blir nog inte glada på dig för det där. Du kanske får en hov flygande förbi ansiktet när dom håller på att visa för dig att dom minsann visst kan cheerlead'a!

Jaså det var det de sysslade med igår! :D :D ;) ...sprang åt ena hållet och tvärvända och sedan åt det andra hållet och tvärvände och stannade till slut upp på mitten mot mitt håll och fnös... :rofl: :rofl:

Haha, såklart det var det dom gjorde! :rofl:
Inte var dom så dåliga cheerleaders dom heller?

Ja de hade ju i allafall helt klart rätt attityd! :D :rofl:

crazy skrev:
*Jaaa!! Premier-bäbis vill jag se!* :love: :love:

Säg till henne att skynda på lite... ;)

Nu är väntan över (331 dygn)! ;)

Det blev en liten hingstunge. Skimmel, född brun, med en jämn och fin bläs. Inget vitt på benen. Ser superfin ut! :love: :love: :love: Pigg som en mört. Kom ut 21.45 igår kväll och diade efter 45 minuter. Just nu galopperar han runt, runt i boxen. :bump: :banana: :bump:

Jag är ingen större fotograf, men jag ska försöka ta fler rättvisande bilder (vägrar lägga ut dåliga bilder... :D ) ute i eftermiddag. Den här var den enda jag tyckte var någorlunda representabel från i natt. Om ingen redan har ockuperat namnet ska han heta Neo.

Nieszporascolt.jpg

Carina på Silver Arabians

:love: :love: *Ahhh vilken liten gosse* :love: :love:

Ja fler bilder vill jag se !! :d

Kan du redan se att han blir skimmel, hur då? :)

Han ser ut att ha fint huvud av det lilla som man kan se på detta kort...! :d

*Hoho när kommer bilder på din lilla skönhet!?!* :)

crazy skrev:
:love: :love: *Ahhh vilken liten gosse* :love: :love:

Ja fler bilder vill jag se !! :d

Kan du redan se att han blir skimmel, hur då? :)

Han ser ut att ha fint huvud av det lilla som man kan se på detta kort...! :d
100% säker är jag inte än, men jag tycker att det ser ut så.

Gratulerar!!

Han ser jättefin ut. Ser fram emot fler bilder! :bump:

Tack, tack! Här är några hyffsade bilder tagna av en medioker amatörfotograf... ;)

Nieszporascolt12.jpg
Nieszporascolt11.jpg

Nieszporascolt10.jpg
Nieszporascolt9.jpg

Nieszporascolt8.jpg
Nieszporascolt7.jpg

Hälsningar

:love: *vilken söt puss-mule han sticker upp i vädret* :love:
(tredje bilden uppifrån sett)

Hoppas vi får följa fölisarna lite med bilder medans de växer också! ;)

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Nej, jag har inte tänkt börja avla ridponnyer ;) Men, jag kom att tänka på en sak häromdagen och kan verkligen inte släppa den, utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: peråke
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 286
T
Avel Nu undrar jag lite. Om man betäcker ett halvblodsto med arabhingst, är den "accepterad" över huvud taget som sv.halvblod? Eller är den...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30