Arabhingstar i avel?

Sv: Arabhingstar i avel?

crazy skrev:
*Hoho när kommer bilder på din lilla skönhet!?!* :)
Så fort jag kommer på var jag kört fast med hästarnas sidor i min uppdatering.....

Grattis Carina han ser fin ut!

mvh
Carina på Cesam Arabians

Så fruktansvärt söt han är den lille killen! Extremt fin. Mamma ser väldigt pigg och fräsch ut också. Hoppas att vi blir uppdaterade med fler bilder när han blir lite äldre! :love:

Och han blir bara bättre och bättre! :love: :love: :love:

Nieszporascolt14.jpg
Nieszporascolt13.jpg

Hälsningar Carina på Silver Arabians

Söt och vacker så man bara smälter... Vilken liten druva!! :D :D

carinaso skrev:
Och han blir bara bättre och bättre! :love: :love: :love:

Nieszporascolt14.jpg
Nieszporascolt13.jpg

Hälsningar Carina på Silver Arabians

Som min också....hon är ju 12 dagar gammal nu och man ser verkligen vilken underbar gammelpolsk skönhet hon är..... :angel: :love: :o
(och det strularr fortfarande med uppdat. Har dock skickat bilderna till SAHF's webba för att läggas ut där på sidan).....

B.t.w. vart ju på Oppreva förra helgen. Där fanns nog den vackraste Magnum-tösen jag sett! *dreggel* :love: Ska bli kul att se henne erövra sommaren :D Har Du sett henne?

Ett annat b.t.w. - Mille blev pappa igen den 7/4....åter igen ett stoföl....Ägaren är överlycklig...
mvh
Carina pÅ Cesam Arabians

*fanns det någon speciell tanke bakom just namnet Neo?* :)

Ganska mjukt och trevligt namn på en hingst tycker jag.... ;)

Ja gissa vem som störtade bums in på SAHF hemsida !?!...givetivs tar det ju några dagar...men man lever ju på hoppet! :D :rofl:

*lånar min egna knapp*

Skulle vilja ställa en intressant fråga angående arabhingstar! :)

Vilka hingstar klassar ni som bästa förärvarna i Sverige om ni ska räkna på en topplista av 5 kandidater?

På vilket sätt är dessa hingstar utmärkta förärvare? Var ligger tyngdpunkten på nedärvningen på just dessa hingstar i såfall?

Välj på samma sätt ut 5 stycken hingstar som ni anser är de 5 främsta morfadershingstarna.

Det är alltså egna spekulationer och åsikter som är intressanta här!

Har du bestämt vad du skall göra med den lilla skönheten? Alltså sälja el. spara?

crazy skrev:
*lånar min egna knapp*

Vilka hingstar klassar ni som bästa förärvarna i Sverige om ni ska räkna på en topplista av 5 kandidater?

På vilket sätt är dessa hingstar utmärkta förärvare? Var ligger tyngdpunkten på nedärvningen på just dessa hingstar i såfall?

Välj på samma sätt ut 5 stycken hingstar som ni anser är de 5 främsta morfadershingstarna.

Menar du bara hingstar som är verksamma i avel nu eller även historiskt?

Carina på Silver Arabians

åke skrev:
Har du bestämt vad du skall göra med den lilla skönheten? Alltså sälja el. spara?
Han ska säljas. Såsmåningom i alla fall. Alla mina avelsston har samma pappa, så han är inget för mig att betäcka med. Men jag tänker inte släppa honom lättvindigt till vem som helst. Det måste bli någon som är beredd att satsa på honom.

Carina på Silver Arabians

crazy skrev:
*lånar min egna knapp*

Ja, jag undrar också...verksamma eller hisotriskt sett...
Och rent prestationsmässigt i "bruks" eller show?
Exteriört/typmässigt?
STOOOOOOOOOOOR fråga f.ö. :o

mvh
Carina på Cesam Arabians

Jo, ett bra hem betyder väldigt mycket. Det är inte bara och kränga iväg.

Fadershingstarna skall vara levande (alternativt hingstar som fortfarande finns verksamma via frusen, om de är bortgångna) medans morfadershingstarna kan vara såväl levande som bortgångna hingstar.Tycker det ska bli mycket intressant!

crazy skrev:
*lånar min egna knapp*

Mega svår fråga.... Men den som ligger närmast mitt hjärta och kommer nog alltid att göra det är Megiddo helt klart./Barbro

Liknande trådar

J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Nej, jag har inte tänkt börja avla ridponnyer ;) Men, jag kom att tänka på en sak häromdagen och kan verkligen inte släppa den, utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: peråke
·
Avel I flera trådar har frågan att använda klass II-III-individer i avel (oavsett hingstar eller ston) kommit upp. På ridhästsidan finns ett...
Svar
14
· Visningar
1 286
T
Avel Nu undrar jag lite. Om man betäcker ett halvblodsto med arabhingst, är den "accepterad" över huvud taget som sv.halvblod? Eller är den...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka