Arabhästar som startar nu

L

Love_Milord

Alla som undrar, Milord kommer starta i slutet av denna månaden! :p Nån mer arabhäst som kommer starta igen?? Vem som helst :bump: Nyfiken :) Kram Mimmi

Sv: Arabhästar som startar nu

Enligt Camilla Moberg ska alla hennes araber ut till premiären, Exir, Assischa och Bandelero. Så med Milord är ni iaf 4, kanske 5 om jag väljer att ta med Nariaat.
Santa Lucia är eventuellt med, de visste inte ännu, och det kan man ju aldrig göra, både det ena och det andra kan ju inträffa.

Vad kul att du berätta det! :) Du är alltid snäll mot mig när du svarar ju :D Jag hoppas Nariaat kommer med men det är ju ni själva som bestämmer.
Pappa sa att Elmanda också kommer tävla så det kommer bli pirrigt. Jag tror såklart Elmanda vinner, haha :p Men man vet inte nu i början om hästarna har förändrats :bump:

Tack för att du berättade det. Kramiz

När är arabpremiären? Är det fegentriloppet som står för premiärandet eller har ni hunnit klämma in ett lopp till på Jägers? *nyfiken*

Det är Fegentri på Jägersro som är premiären, kul kul. Nariaat har fin kondition men vi har inte kunnat göra ett enda jobb ännu, inte 3-åringen heller för den delen.
Men när min buss kommer hem igen efter service blir det till att åka ner till Skåne och träna på bana :bump:
3-åringen har störst prioritet, han är ju helt grön, dessutom behöver han träna på fartlekar, en entaktad herre som gärna kommer uppskatta långa distanser.
Nariaat har gjort det bra på sprintermetrar men jag är livrädd för att om han springer bra på premiären så höjer de hans formtal, förra året skickade de upp honom 9 kg efter första starten!!! Lite väl saftigt.
Och eftersom jag i år satsar på långt + hinder så ställer jag mig frågande till att verkligen ta ut honom, trots att han är färdig, jag vill gärna vara med på 2200 i Göteborg 2 veckor senare, (en hcp).
Nariaat uppskattar inte att hoppa upp och ned i distans.

Låter som en riktig utmaning för mig, men som jag vet klarar du det jätte bra :bump: Hur länge har Naariat tävlat förresten, har tänkt mycket på det :)

BJÖRKIS svarade på det, jag skulle ändå inte klara det, måste komma mer in i galoppvärlden, hon vet ju mcyekt också, en toppgaloppmännsika! :D Det måste jag erkänna :p

Jag är absolut ingen toppgaloppmänniska, har inte varit inom sporten så många år, och man lär sig något nytt hela tiden.
Nariaat började tävla som 3-åring, se detta blir hans 3:e säsong. Han var tidigt utvecklad och hade förmodligen kunnat starta som 2-åring också, men det är ju inte tillåtet i Sverige, bra eller dåligt? Jag ser inget negativt i att kunna ta ut sin häst tidigt, men det är av stor betydelse att ägaren/tränaren har koll på om hästen är redo eller inte. Den ska vara redo både mentalt och fysiskt.
Frasse är blinkershäst och han har fått göra två "normala arbeten" hos mig med dessa på, han blir en helt annan häst, totalt fokuserad framåt och ligger på som en blådåre, annars vill han gärna kolla omgivningen, det kan ju finnas fler stigar att välja på, skratt :rofl:

Joo, haha :D
Dina hästar verkar roliga också. Du måste ha kul där ute :)
Att börja tidigt vet jag inte om.. jag tror pappa skickar Al Tayar till Pålen när han är 3-åring och då får vi se vad han kommer bli inom galoppen :P
Vad kul att Nariaat hållt ut så länga och få så fina resultat, han är verkligen en snygging :D Kram :bump:

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 328
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 061
Senast: Sharpless
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 814
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar