Sv: Arabavel 2008/2009 forts
Hmm fast då kan jag säga att dom veterinärerna jag haft att göra med har snarare tyckt att det är trevligt att behandla mina araber eftersom dom är väluppfostrade och trevliga, och dom har aldrig sagt nåt om att dom inte tycker om att behandla araber, oavsett vilka dom är, galna hästar finns ju överallt brukar mina vet. säga, och det är ju sant.
KL
Ang. arabavel o typ etc. så behöver dom inte ha 'typ' för att vara bra i mina ögon, en bra arab är dock hyfsat korrekt och har självklart bra temperament, som Neywaz sa, det ska ju inte vara nåt som är ett plus, utan en självklarhet. Det i sig självt tycker jag inte är nog att avla på hästar för, dom måste också vara bra exteriört och personligen tycker jag att dom ska ha presterat inom något eller flera saker, elelr allra minst vara jäkligt närbesläktade med en hel linje av hästar som har det, men då får det vara typ att den blev skadad o inte kunde visa vad den gick för isånnafall, annars tycker ajg nog att hästen ska ha presterat ltie innan man börjar avla, hur ska man annars nånsin få fram individer som håller och kan prestera om man avlar på hästar som inte bevisat att dom kan det?
Vad som är en snygg arab är ju smaksak, men korrekt bör inte skilja alltför mycket, då är ju något fel... en bra exteriör för ridning är en bra exteriör för ridning, oavsett 'typ'. bra ben är bra ben bra rygg är bra rygg etc.
Hästar behöver inte vara perfekta, men dom bör vara bra nog att itne vara dåliga iallafall.
Lite luddigt kanske men ni fattar säkert vad jag menar.