Sv: Arab som första häst?
Vassa?
Araber är verkligen inte vassa, de är mjuka, förarveka skulle man kalla dom om det var en hundras
Svåra kan vilken häst som helst bli med fel ägare, var ett exempel här nedanför där nordsvensken hade sprungit över och shettisen inte rört sig ur fläcken, stämmer bra=)
Då har vi helt enkelt olika erfarenheter och uppfattningar.
För mig är det som sagt väldigt rasbetingat hur de är och beter sig också, inte bara hur de uppfostras eller handhas.
Sannolikheten att individer är som de är med dess egenskaper inom en viss ras är ganska stor.'
Och gällande fel personer som har dem ..tja, till grundfrågan så nej jag rekommenderar den inte därav då som första häst eftersom att majoriteten av araber jag mött är vassare/varit för svåra.
Men vi alla anser ju olika om vad för slags häst eller ras som är den ultimata också
Vassa?
Araber är verkligen inte vassa, de är mjuka, förarveka skulle man kalla dom om det var en hundras
Svåra kan vilken häst som helst bli med fel ägare, var ett exempel här nedanför där nordsvensken hade sprungit över och shettisen inte rört sig ur fläcken, stämmer bra=)