pastejja
Trådstartare
Trakhenern innehåller massor av xx, ox och x, och i den svenska halvblodsaveln aveln används i stort sätt bara xx. Urbino som anses vara en "ganska" bra förvärvare innehöll en hel del arabblod etc. Varför är vi så dåliga på att ta tillvara på den enda arabhingst vi har i halvblodsavel? Jag hade absolut inte varit rädd för att använda arab om jag hade ett sto som var stort nog, men funderar på hur ni tänker. Vi har ju en godkänd arabhingst (Elcatero), och hade säkert haft fler om intresset varit större.
Och varför vi inte har en anglo-hingst godkänd för halvblodsavel är för mig en stor gåta.. Hade jag varit gjord av pengar hade jag sett till att fixa hit en, men det kan ju inte vara dyrare att köpa en lyckad anglohingst än en lyckad halvblodshingst tycker jag.
Ulrika
Och varför vi inte har en anglo-hingst godkänd för halvblodsavel är för mig en stor gåta.. Hade jag varit gjord av pengar hade jag sett till att fixa hit en, men det kan ju inte vara dyrare att köpa en lyckad anglohingst än en lyckad halvblodshingst tycker jag.
Ulrika