är ultraljud 100%

vinkelina

Trådstartare
fick mitt sto kollat på dag 20. ej dräktig

men iom att det har blivit en så stor skillnad i humöret är jag lite fundersam.

är ultraljud helt pålitliga? när kan jag i så fall märka på henne om hon trots allt är dräktig?, tex när börjar magen växa eller dyligt. en nackdel i detta är att hon är betäckt med en ponnyhingst, risken är väl att de inte syns lika bra OM de skulle vara så.

Sv: är ultraljud 100%

Kolla henne igen om du är osäker på u-l resultatet. Mitt sto konstaterades inte dräktig på dag 17. Hade brunstat i veckan enl vet. Vilket jag ifrågasatte eftersom mitt sto visar brunst mkt tydligt och jag inte sett något men han var säker på sin sak. Väntade på nästa brunst,kollade henne 12 dar efter första koll för att se när nästa brunst skulle infinna sig,ville inte missa en till..

Hon skulle enligt vet. komma i brunst i helgen.. Körde i ilfart till hingsten. Hon brunstade aldrig och vet nr 2 som var hos hingsten kollade henne efter 6 dar efter vet nr 1,för att kolla hur äggen såg ut, hon konstaterade att äggen var väldigt små och att mitt sto inte skulle komma i brunst förrän om tidigast en vecka!! Hon såg inga tecken på att vi skulle missat en brunst.

Kollade henne efter 1 vecka hos samma vet. som då konstaterade henne dräktig:bump:!! Inte konstigt att hon aldrig kom i brunst.. Detta var på dag 45 efter sista betäckning så det är inte alls säkert att u-l är 100%. Så nu håller jag tummarna och kollar henne igen på dag 90. Jag märker ingen skillnad alls på stoet för övrigt mer än att hon inte brunstar så fort någon kommer fram och hälsar på henne:rofl:

Ingenting är 100% och alla kan missa. Vår vet var osäker fram till 120 dygn!!! pga stoets annorlunda "livmodermodell".

oki... skall kolla på nytt om hon inte blir sitt vanliga jag igen.

hur länge stannar dräktighetshormonerna i? fundera om det är så att hon har varit dräktig innan dygn 22, när hon är kollad, men har resorberat fostret. förvinner hormunerna med ett klick då?

Har oxå ett sto som inte var dräktig på UL. MEN efter ca 1 ½ månad så började hon bete sig som en hingst. Gapade, skrek och hoppade på de andra stona i hagen. Hon som dessutom är lägst i rang och går undan i vanliga fall. Har försökt fråga runt bland andra som avlar ang detta beteende men inte fått något vettigt svar. Kan hormonerna av en ev dräktighet göra de knasiga på detta vis? Tänkte UL igen men känner mig lite tveksam. Är blodprov bättre? Hon gick på naturlig med en hingst i slutet på april och kom hem 8/5.

fick "hem" min hästskötare i helgen, hon kom ut till stallet o tittade, och häpnade över vilken förändring min häst har genomgått. andra som inte känner henne lika bra märker inget, men då man har hanterat henne märker man en stor skillnad.

OM hon är dräktig när börjar de i så fall synas? betäckt i början på juli.

nå om int annat så märks de väl om 11 månader :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 691
Senast: sjoberga
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 152
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 162
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka