Nej jag tror inte det finns något samband, speciellt inte med utbildning. Pågående utbildning är kanske inte något jag rakt av skulle förknippa med "vara ordentlig och välklädd" eller vad man skulle vilja hitta på. Mina små fördomar om folk som läste till präst fick sig en liten omskakning någon gång i 20 årsåldern, om vi pratar ansamling av läderjacka och tatueringar. Tror inte heller utbildning har direkt koppling till klass längre. Däremot till utbildningSv: Är tatueringar en klassmarkör?
Man vad tror ni? Finns det ett samband eller inte?
Jag erkänner villigt att om jag ser en hårt tatuerad kvinna så blir jag väldigt förvånad om hon visar sig vara överläkare eller gymnasielärare! Tro det eller ej - jag hade tyckt det var häftigt - men överraskande! Hade hon varit svetsare hade jag tyckt det var grymt imponerande, men tarueringarna hade inte överraskat mig alls lika mycket!
Sedan är jag ganska dålig på "klassmarkörer" utan tycker de flesta verkar vara som folk är mest. Dvs det är inte som att jag vid första påseende skulle kunna se om någon hade ett slott hemma direkt. Sedan kostar väl slott så mycket i drift att jag vet inte om de därför måste ha pengar i mängd heller?
Senast ändrad: