Är "Taharrush" en verklig sak? (våldtäktslek)

Du missförstår inte bara @Andromedae utan hela grejen. Att kalla det våldtäktslek är att göra taharrush till något bara "de andra", dvs ickesvenskarna, ägnar sig åt. När det i själva verket betyder sexuella trakasserier vilket MÄN i stor utsträckning utsätter kvinnor för. Oavsett etnicitet.

Nä, jag är bara ironisk för jag är så trött på massmedias sätt att rapportera "verkligheten".

Hej,

Jag kommer med lite information från min pojkvän som nu är från Mellanöstern och är född muslim (men lämnade sitt land och familj för att han inte tyckte sättet att leva på var rätt där. "HANS ÅSIKT").

Så vad jag berättar nu är bara fakta jag själv har fått muntligt från honom, då han som ung kille reste runt i Mellanöstern och Europa innan han hamnade här i Sverige. Endast vittnesmål. Om ni tror det eller ej är upp till er.

Enligt min kille så betyder taharrush "sexuella trakasserier", MEN ordet används ofta av utländska personer (utlänningar som är ifrån icke muslimska länder) i annan form. De som inte är från länderna i Mellanöstern (och andra länder med denna lek) har alltså benämnt det till "våldtäktslek" eller "rape game" osv.

Om leken finns...? JA!

Hur brutal den är...? Så långt man kan komma under en viss tidsperiod tills folk som vill gripa in blir för många.

Vilka kvinnor väljer dem...? ALLA! Spelar ingen roll vart du kommer ifrån eller vilken religion eller hudfärg du har. Är du ENSAM så väljer dem DIG.

VARFÖR OCH NÄR KOM "LEKEN"? Ingen aning när den kom. Funnits länge, men blivit mer uppmärksammat ju vanligare media har blivit. Anledningen till leken är att tävla och se vem som vågar mest och även för att få blodet att rusa. Blir man utmanad så vill man som man inte säga nej för att bli kallad för feg. Att bli kallad för något sådant är en skam gruppen emellan, och då männen oftast blir uppfostrad med att kvinnan är svagare och en ägodel så kan man "nästintill" göra vad man vill.

Ord som "ägodel", "svagare" mm är även använt i mån om det ordförråd min pojkvän besitter. Han talar inte ren svenska och tar därför ibland ord som liknar det han vill säga. Ta därför allt med en nypa salt. Gör eran egen uppfattning. Tänk på att detta bara är hans åsikt och vad han sett. Men det finns alltid tolkningar!

Tack för mig! :)

Hej,

Jag kommer med lite information från min pojkvän som nu är från Mellanöstern och är född muslim (men lämnade sitt land och familj för att han inte tyckte sättet att leva på var rätt där. "HANS ÅSIKT").

Så vad jag berättar nu är bara fakta jag själv har fått muntligt från honom, då han som ung kille reste runt i Mellanöstern och Europa innan han hamnade här i Sverige. Endast vittnesmål. Om ni tror det eller ej är upp till er.

Enligt min kille så betyder taharrush "sexuella trakasserier", MEN ordet används ofta av utländska personer (utlänningar som är ifrån icke musl...

Tack för info.
Litade inte riktigt på att översättningen var riktigt akkurat, och väntade in att få träffa min arabiskspråkiga vän för att kolla och cleara eventuella felaktigheter.
Din killes berättelse räcker dock långt för mig.

Foliehattsajt.

Vår korta genomgång visar att Newsvoice vill få människor att tro att bikarbonat botar cancer, att verkningsfull behandling mot depression ger hjärnskador och att svenska myndigheter är inblandade i korruption i syfte att gynna läkemedelsbolagen på bekostnad av befolkningens hälsa. För att undvika att människor tar del av förvillande information bör man inte rekommendera Newsvoice som informationskälla, och inte länka till något material på sidan. (VoF, föreningen vetenskap och folkbildning).

Under 2014 anmäldes 20 300 sexualbrott i Sverige. 20 300. Och, säger Brå, vid sexualbrott är mörkertalet "särskilt omfattande". Det verkliga antalet kan alltså vara väldigt mycket större.

Men nu uppdagas händelser som knyts till etnicitet och DÅ blir det ett jävla liv.

Är det inte alltid någon slags bisarr lek när män i grupp ger sig på kvinnor?

Förövrigt tycker jag det är så jävla ledsamt hur snabbt fokus flyttas från de kvinnor som är utsatta. Antingen genom att någon äntligen får säga "ha, det är invandrares fel" eller genom att bara lägga fokus på att prata om att svenska/västerländska män är lika illa. I båda fallen hamnar diskussionen om något helt annat än de som blir utsatta - som nog inte bryr sig ett skit om vilket land förövarna kommer från.

Tack Bello96!
Min syrra var aupair i Paris på 80-talet och har berättat om hur hon blev omringad och antastad av grupper av arabiska killar. Vi läser då och då i tidningar om gruppvåldtäkter i Indien.

Å andra sidan har det engelska språket haft ordet "gang bang" så länge jag kan minnas, jag är inte uråldrig men det fanns på 70-talet i alla fall, och beskrev nåt som hände i USA.

Och att svenska språket innehar orden våldtäkt och gruppvåldtäkt innebär inte att det är något som alla sysslar med hela tiden...

Men som ändå förekommer såpass mycket, att det behövs ett ord för det. När började svenska män våldta kvinnor? Vikingarna sysslade systematiskt med det, det finns beskrivet i europeiska vittnesmål från för tusen år sen. Och när jag gick i högstadiet på tidiga 80-talet i en liten normalsvensk håla utan andra invandrare än några enstaka finnar, hade både jag och de andra tjejerna fruktansvärt klart för oss att det fanns vissa platser i korridorerna som man skulle undvika ifall man ville slippa höra grabbgängens flåsiga rop. Pojkar idag kanske använder grövre ord, men vi fattade redan då, på 80-talet, vad de menade. Var det taharrush som pågick? Ja, det låter egentligen så, även om högstadiegrabbarna 1982 aldrig hade hört ordet.

Är det inte alltid någon slags bisarr lek när män i grupp ger sig på kvinnor?

Förövrigt tycker jag det är så jävla ledsamt hur snabbt fokus flyttas från de kvinnor som är utsatta. Antingen genom att någon äntligen får säga "ha, det är invandrares fel" eller genom att bara lägga fokus på att prata om att svenska/västerländska män är lika illa. I båda fallen hamnar diskussionen om något helt annat än de som blir utsatta - som nog inte bryr sig ett skit om vilket land förövarna kommer från.
Precis. Men en liten positiv effekt har detta: jag har i t ex både GP och DN läst vanliga unga tjejers berättelser. De kommer fram nu. Deras erfarenheter är bedrövliga men de kommer faktiskt fram.

Men istället för att lyssna på dem och fundera över sitt eget beteende i grupp med andra män så verkar många män vara fullt upptagna med etnicitetsfrågan.

Jag blir besviken på rätt många just nu. Normalt vettiga Margot Wallström pratade häromdagen om att "vi behöver lära dem som kommer hit svenska lagar" (ungefärligt citat). Men så bra, skicka svenska män på samma kurs då.

Tack Bello96!
Min syrra var aupair i Paris på 80-talet och har berättat om hur hon blev omringad och antastad av grupper av arabiska killar. Vi läser då och då i tidningar om gruppvåldtäkter i Indien.

Å andra sidan har det engelska språket haft ordet "gang bang" så länge jag kan minnas, jag är inte uråldrig men det fanns på 70-talet i alla fall, och beskrev nåt som hände i USA.

Och att svenska språket innehar orden våldtäkt och gruppvåldtäkt innebär inte att det är något som alla sysslar med hela tiden...

Men som ändå förekommer såpass mycket, att det behövs ett ord för det. När började svenska män våldta kvinnor? Vikingarna sysslade systematiskt med det, det finns beskrivet i europeiska vittnesmål från för tusen år sen. Och när jag gick i högstadiet på tidiga 80-talet i en liten normalsvensk håla utan andra invandrare än några enstaka finnar, hade både jag och de andra tjejerna fruktansvärt klart för oss att det fanns vissa platser i korridorerna som man skulle undvika ifall man ville slippa höra grabbgängens flåsiga rop. Pojkar idag kanske använder grövre ord, men vi fattade redan då, på 80-talet, vad de menade. Var det taharrush som pågick? Ja, det låter egentligen så, även om högstadiegrabbarna 1982 aldrig hade hört ordet.
Var har Indien med araber att göra?

Det är kanske bra att redan nu ta fram t ex den här.

batman-robin-not-all-woman.jpg

Foliehattsajt.

Vår korta genomgång visar att Newsvoice vill få människor att tro att bikarbonat botar cancer, att verkningsfull behandling mot depression ger hjärnskador och att svenska myndigheter är inblandade i korruption i syfte att gynna läkemedelsbolagen på bekostnad av befolkningens hälsa. För att undvika att människor tar del av förvillande information bör man inte rekommendera Newsvoice som informationskälla, och inte länka till något material på sidan. (VoF, föreningen vetenskap och folkbildning).

Foliehatt ...
Beror på vem man frågar:
http://vetenskap-folkbildning.nu/2015/08/sanningen-om-newsvoice-och-vetenskap-folkbildning/
Dan-Larhammar-gillar-NewsVoice.png

"Jämföra källorna till det som refereras"....
men skit i det åter till topic, tack för ordet

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka