Är "Taharrush" en verklig sak? (våldtäktslek)

"När fokus hamnar på förövarnas ursprung, i stället för på brotten, glöms brottsoffren som så ofta bort. De blir brickor i ett spel där västerlänningar, främst män, tryggt kan distansera sig från det som skett genom att säga att orsaken till att brotten begicks är att många invandrare har taskig kvinnosyn, och därför inte reflekterar över att de själva är del av både problemet och lösningen."

:bow:

"När fokus hamnar på förövarnas ursprung, i stället för på brotten, glöms brottsoffren som så ofta bort. De blir brickor i ett spel där västerlänningar, främst män, tryggt kan distansera sig från det som skett genom att säga att orsaken till att brotten begicks är att många invandrare har taskig kvinnosyn, och därför inte reflekterar över att de själva är del av både problemet och lösningen."

:bow:
Ja, exakt där är hon så himla bra!

Det är rörande hur många det är som rentav blir feminister när det är övergrepp av ickesvenskar det handlar om. Och det är skrämmande att svenska män och pojkar som trakasserar kvinnor och flickor kan putsa på sin gloria utan att fatta att de själva gör samma sak.

Spelar ingen roll vad man kallar det, män utsätter kvinnor för detta. Om männen är muslimer eller kommer från månen spelar ingen roll. KRAFTIGA åtgärder ska göras för att förhindra detta samt att de skyldiga får kännbara straff. Jag tycker det är mer upprörande att media, poliser och politiker mörkar detta (om det nu är så). Det är verkligen att svika kvinnor och underförstått för dessa våldsverkare att det är ok.
Fast nu har du helt missförstått min fråga. Jag undrade över uttrycket i sig, om det var ett välkänt fenomen, en uppgjord lek.
Att det som händer är hemskt är jag helt inne på. Jag undrar över uttrycket eftersom de tidningsartiklar jag läst använder det så självklart som ett namn på våldtäktslek.

Fast nu har du helt missförstått min fråga. Jag undrade över uttrycket i sig, om det var ett välkänt fenomen, en uppgjord lek.
Att det som händer är hemskt är jag helt inne på. Jag undrar över uttrycket eftersom de tidningsartiklar jag läst använder det så självklart som ett namn på våldtäktslek.
Vilka tidningar har använt det så? Det borde de verkligen inte!

Bla de jag länkade till i första inlägget. Googlar man hittar man många, många fler
Aha. Nyheter Idag drivs av en f d sd-politiker. Tyska kan jag inte.

Men har du sett svenska tidningar - inte högerextrema som kallar sig tidningar - använda begreppet? Det var det jag var rädd för.

Men har du sett svenska tidningar - inte högerextrema som kallar sig tidningar - använda begreppet? Det var det jag var rädd för.

Har inte sett svenska tidningar använda begreppet nej. Men flera utländska och då kallar det rapegame.

http://speisa.com/modules/articles/...-taharrush-and-now-it-has-come-to-europe.html

Många andra använder det som ett ord för fenomenet i sig. Typ som vi använder huliganism.
Hemskt ändå att ett sånt beteende har ett eget ord, då är det ju inte helt ovanligt.

Die Welt är en konservativ tidning ungefär som Svd. Tillhör Springer koncernen
Och jag läser Engelska, Tyska Svenska och Amerikanska tidningar för att få in ett så brett spektra av information som möjligt.

Är uppriktigt ledsen över att jag inte läser franska.. Italienska vore heller inte fel. Eller spanska.

Det var därför jag länkade, inte mitt fel att du valde att inte tillgodogöra dig den informationen.
Nej det var ditt fel att du valde att fokusera på vad man gör åt det, istället för att diskutera hur ordet används, vilket är vad tråden handlar om.

Det står i trådstarten att jag redan läst artiklar, och googlat.

Nej det var ditt fel att du valde att fokusera på vad man gör åt det, istället för att diskutera hur ordet används, vilket är vad tråden handlar om.

Det står i trådstarten att jag redan läst artiklar, och googlat.
"Så jag undrar alltså om det här verkligen är en sak." på det svarade jag med en tidningsartikel som beskrev "saken" ;)

Die Welt är en konservativ tidning ungefär som Svd. Tillhör Springer koncernen
Och jag läser Engelska, Tyska Svenska och Amerikanska tidningar för att få in ett så brett spektra av information som möjligt.

Är uppriktigt ledsen över att jag inte läser franska.. Italienska vore heller inte fel. Eller spanska.
Idag är det Arabiska du ska vara ledsen över att du inte kan, om det är brett spektra du är ute efter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka