Är så trött på dessa hundhår

Sv: Är så trött på dessa hundhår

Tycker att vår rottis också fäller väldigt mycket, men han har alltid gjort det, eller ja, vi fick honom i februari och han har gjort det sen dess i alla fall.

Problemet är ju att det blir en massa små hår ÖVERALLT, inte som med vissa raser, i tussar, de kan man ju i alla fall plocka upp lite här och var.

Lycka till i alla fall!
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Tycker att vår rottis också fäller väldigt mycket, men han har alltid gjort det, eller ja, vi fick honom i februari och han har gjort det sen dess i alla fall.

Problemet är ju att det blir en massa små hår ÖVERALLT, inte som med vissa raser, i tussar, de kan man ju i alla fall plocka upp lite här och var.

Lycka till i alla fall!

Tack detsamma! Jo det är ju inte vidare roligt han har väl aldrig varit helt fällfri men nu är det mycket mer än förut. Känns nästan meningslöst att plocka fram dammsugaren
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

:D Nä, min nakenhund fäller inte så mycket :p

Nja, hästar med samma problem vet jag. Vi brukar alltid ge dom extra B-vitamin vid sättning/fällning som en liten extra hjälp på traven!
Annars är det säkert någon brist i maten eller att din hund kanske har ett extra behov av något, du säger att du inte märker nåt fel på hunden men det har du ju visst; Den slutar inte fälla hår!

Jag skulle ringa och prata med en veterinär eller kanske din hunds uppfödare till att börja med?

Hoppas du kommer på vad det är! :bump:

När jag menade problem så menade jag hur han är för övrigt. Har pratat med vet.om detta på min förra hund och dom hade inte så mycket att säga om det. Provar b-vitamin får jag se. Jo uppfödarna kan jag fråga men eftersom han är engelsk tycker jag att det är jobbigt att prata om annat än vardagliga saker. Brukar alltid ringa om han är sjuk på något sett men det är alltid samma visa man ska veta vad alla ord heter på engelska och om hon nämner en produkt så heter den inte likadant på svenska mm mm. Om du förstår;) Annars är hon alltid till hjälp men det blir ofta lite språkproblem. Provar b-vitamin annars får jag väl höra om nån annan vet har nåt att säga, men provar b-vitaminen först. Uppfödaren använder ju sig av jättenattljusolja men det är jobbigt att trycka i honom typ tre kapslar om dan. Alla hennes äter det men inte han
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Jag sitter med flaskan i handen nu,hummm..Så här står det:

"NP ÄKTA VETEGRODDOLJA-ETT LIVSELIXIR FÖR ALLA DJUR"
100% oraffinerad.Kallpressad.
Detta är en näringsmässig högvärdig vegetabilsikt olja,utvunnen ur vetegrodd genom kallpressning.
NP äkta Vetegroddolja är rik på de essentiella fettsyrorna Linol och Linolensyra samt speciellt riklig på E-vitamin(tokoferoler+tokotrienoler).
Utan dessa riskerar man rubbningar eller defekter som :Klåda,Exem,Hårfällning,Mjällbildning,Aptitlöshet.
E-vitaminet deltar aktivt i såväl muskelarbete,som ämnesomsättning och immunförsvar,skydd mot infektioner osv.
Ökar brunstbenägenheten och vitaliteten om djuret behöver det.
Brist på E-vitamin hos honor kan ge avbruten dräktighet och hos hanar sterilitet.
NP äkta Vetegroddolja är dessutom helt oraffinerad vilket innebär att alla viktiga substanser återfinns i oljan.
Alla vitaminer och näringsämnen finns kvar.
Alla däggdjur kan inte själva syntetisera de livsviktiga fettsyrorna,som krävs för vävnadernas normala tillväxt och funktion,utan de måste tillföras i kosten.
Av ingående fettsyror utgör de livsviktiga fleromättade inte mindre än 55%.
Rekommenderas till alla djur.
Vitamin E
Vitamin A
Vitamin B
Vitamin D
******************
Jag kan verkligen rekommendera den.
Finns att köpa i dom flesta häst o hund butiker. Jag tänkte även kika om det finns på Granngården,kan tänka mig att dom är billigare.
:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 056
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 359
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp