Är så trött på dessa hundhår

L

linnea 82

Min rottis har haft rätt regelbundna fällperioder. Men nu har han fällt konstant sen tidiga sommaren och det tar aldrig slut. Vad kan detta bero på? Han har samma mat som förut så det är inte det. Kan han ha brist på något. Jag e så trött på detta, han fäller mängder. Nån annan med samma problem?
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Ta kontakt med veterinär för provtagning, så får du ett korrekt svar.

Kan vara B-vitaminbrist eller mineralbrist eller sjukdom. Omöjligt att svara på.
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Ta kontakt med veterinär för provtagning, så får du ett korrekt svar.

Kan vara B-vitaminbrist eller mineralbrist eller sjukdom. Omöjligt att svara på.

Man får väl kanske ta och göra det. Men jag märker inget fel på honom han e lika glad och sprallig som vanligt. Tycker att han borde få i sig alla vitaminer och mineraler genom det dyra fodret, men det kan ju hända att det e nån brist ändå. Han har ätit detta fodret i snart hela sitt sexåriga liv och det har aldrig varit såhär. Det kan inte bero på den varma sommaren och hösten? Att det lurar kroppen lite
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Testa att ge honom Vetegroddsolja.
Det får mina hundar en liten skvätt av i maten varenda dag och dom har aldrig varit finare i päls,hull o kropp.
Min schippe tappade hela sin krage i somras och såg vädigt luggsliten ut så jag började ge henne oljan,och märkte resultat efter 2 veckor.
Nu är hon jätteblank och fin,och har satt en ordentlig ny krage.

Min andra hund tyckte jag var fin i pälsen,men han fick en skvätt varje dag han med,och efter 3 veckor var han ännu tjusigare.
Så jag kan varmt rekommendera vetegroddsolja.
Men jag hade nog ändå kollat upp hos vet. så allt stog rätt till först.
Lycka till!
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

när ni ändå pratar hundhår....:cool:

Finns det något belägg för min högst privata teori att
schäferkorsningar fäller mest hår av alla?
Det kääääänns så.:D
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Testa att ge honom Vetegroddsolja.
Det får mina hundar en liten skvätt av i maten varenda dag och dom har aldrig varit finare i päls,hull o kropp.
Min schippe tappade hela sin krage i somras och såg vädigt luggsliten ut så jag började ge henne oljan,och märkte resultat efter 2 veckor.
Nu är hon jätteblank och fin,och har satt en ordentlig ny krage.

Min andra hund tyckte jag var fin i pälsen,men han fick en skvätt varje dag han med,och efter 3 veckor var han ännu tjusigare.
Så jag kan varmt rekommendera vetegroddsolja.
Men jag hade nog ändå kollat upp hos vet. så allt stog rätt till först.
Lycka till!

Ja det kan jag ju ta och prova. Kan ju alltid kontakta vet.men jag har haft en eksemhund som fällde en massa förut och jag vet inte hur många vet vi var hos och hur många prover som togs proverna visade ingenting. Behöver ju inte vara så i hans fall men det känns billigare att prova med oljan först. För annars är han precis som vanligtg. Han har väl aldrig haft några riktiga säkra fällperioder men nu är det klart värre. Hans uppfödare ger jättenattljusolja, vilket jag beställde från England men de kapslarna ville han ju inte ha såklart:crazy:
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

pffst! Skaffa labbe och se hur det är!!

;)

//E

Jo tack våra grannar har en hon fäller som satan, men har dock sina fällperioder. Ringde till ett ställe nu som e kunniga och de sa att jag skulle prova ren b-vitamin i flytande form men det verkar vara svårt att få tag på. Nej synd att man inte hade kunnat tänka sig en pudel som nästa hund det hade ju varit smidigt annars;)
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

när ni ändå pratar hundhår....:cool:

Finns det något belägg för min högst privata teori att
schäferkorsningar fäller mest hår av alla?
Det kääääänns så.:D

Hade en shäferblandning förut och det var tusen gånger värre. Sen kan det ju haft med saken att göra att han var eksemhund. Har en kompis som äger en och den har sina fällperioder sen efter det lossnar det inte ett hårstrå. Men det är väl olika;)
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Jo... Skulle tro det... Labradorhår hamnar mest på golvet iaf och yr inte bara runt på samma sätt :angel:
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Jag är helt inne på din teori !!!!!!!!
Hugo är korsning Jämthund/Gråhund/schäfer
och fäller jämt och har alltid gjort :crazy:
Stora ulliga mini-hugosar pryder hela vårt hem
och *rymlingarna hamnar på kläder,smörpaket och
grytlock :cool:

*Rymlingar = enstaka hår

Ska genast testa b-vitamin!
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Hur gammal är hunden?

Har en rottiskorsning (shabrador/rottis :p ; ) och han fällde som fasen ett tag i somras.......vi bytte foder och vips.....mycket bättre. Tom så mycket bättre att vi såg resultat på bara ett par dagar.

Nu kanske detta var en extrem situtation då fodret vi hade innan inte var nåt vidare men i alla fall.....

Lycka till
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Min hund fäller knappt nått förutom när han sätter ny päls:angel: och han har jäättemycket päls...:)

Var kan man köpa vetegroddolja? Vad var det där jättenattljusgrejset för nått?
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Hur gammal är hunden?

Har en rottiskorsning (shabrador/rottis :p ; ) och han fällde som fasen ett tag i somras.......vi bytte foder och vips.....mycket bättre. Tom så mycket bättre att vi såg resultat på bara ett par dagar.

Nu kanske detta var en extrem situtation då fodret vi hade innan inte var nåt vidare men i alla fall.....

Lycka till

Han är sex år nu. Han äter Royal Canin Maxi Sensible och det är det ändå som han vill äta och mår bra av har provat så många sorter, tror nog inte riktigt att det är fodret heller men man vet ju aldrig;)
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Min hund fäller knappt nått förutom när han sätter ny päls:angel: och han har jäättemycket päls...:)

Var kan man köpa vetegroddolja? Vad var det där jättenattljusgrejset för nått?

Gå in och sök på jättenattljusolja så får du upp mycket info. Uppfödarna i England köper på Holland and Barrett i England och det har jag också gjort för i Sverige är det svindyrt att köpa det. Men frakten gick på 300 kr tror jag så när jag köpte så gick vi ihop några stycken, men jag tröttnade på att behöva trycka i han dessa. Alla uppfödarens hundar(vilket är många)åt det frivilligt så det är väl bara min som är kräsen. Ska du kolla på holland and berrett så heter det evening primrose oil på engelska. Typ tre ggr om året så har de kraftigt nedsatta priser på massor av produkter då har jag passat på;)
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Jag är helt inne på din teori !!!!!!!!
Hugo är korsning Jämthund/Gråhund/schäfer
och fäller jämt och har alltid gjort :crazy:
Stora ulliga mini-hugosar pryder hela vårt hem
och *rymlingarna hamnar på kläder,smörpaket och
grytlock :cool:

*Rymlingar = enstaka hår

Ska genast testa b-vitamin!

Jadå har också haft en shäferkorsning och de är värre, helt klart;)
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Flytande B-vitamin är lätt som en plätt att få tag i! Finns i de flesta hästsportsbutiker!
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Har två raser!

Schnauzer som aldrig fäller och beauceron som ALLtid fäller!

Ska testa flytande B-vitamin - allt som kan ge hopp om mindre kringflygande päls är bra.

Men länge leve schnauzern!
 
Sv: Är så trött på dessa hundhår

Nån annan med samma problem?

:D Nä, min nakenhund fäller inte så mycket :p

Nja, hästar med samma problem vet jag. Vi brukar alltid ge dom extra B-vitamin vid sättning/fällning som en liten extra hjälp på traven!
Annars är det säkert någon brist i maten eller att din hund kanske har ett extra behov av något, du säger att du inte märker nåt fel på hunden men det har du ju visst; Den slutar inte fälla hår!

Jag skulle ringa och prata med en veterinär eller kanske din hunds uppfödare till att börja med?

Hoppas du kommer på vad det är! :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 056
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 359
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp