är så ledsen idag

Sv: är så ledsen idag

Då du bytte bolag kan du ha fått en reservation på sådana magproblem han har haft innan.

Han måste ha en reservation för tarmströningar iom att han blivit behandlad för det. Iom att tarmstörningar utan känd orsak lätt klassas som kroniska, typ allergier eller ertrit täcker inte försäkringen nya insjukningar. Rätt bisarrt eftersom det ofta beror på en inflammation i tarmkanalen. Och dom är inte ofta kroniska.
Tur Tyson mår bra. Men kan rekommendera att du byter bort doggyn emot nått sensitive foder av högre kvalitet om han har den typen av tarmströningar att han bajsar blod. Doggy är bra så länge inte hunden lider av minsta tarmkanals-störning.
Kan han ha reagerat på löptik? Det är inte ett dugg ovanligt att hannar skiter blod och blir lösa i magen av höglöpande tikar i närheten. Men dessa hannar bör kastreras för sin egen skull, denna typ av ströning ger ertrit o cellförändringar i tarmkanalerna.
(och tacka vet jag agria i djurförsäkringar ;))

Jag vet en hund som hade kroniska tarm- och magproblem. Jag minns inte om de hade reservation på försäkringen, men jag vet att familjen lade ut åtskilliga tusen på vet.besök.

Hunden fick specialfoder, fick inte bli stressad (han kunde tex inte vistats på brukshundklubben eller ngn utställning utan att bli stressad och sjuk).

Jag hoppas att du kommer på ett sätt att få honom frisk. Ett byte av foder är säkert att föredra, många hundar med känsliga magar rekommenderas foder gjort på lamm och ris, men hör med veterinären vad han/hon anser.

I övrigt kanske du skall fundera på om det är någon särskild stress som kan ha triggat hans dåliga mage? Jag läste att ni funderar på ytterliagre en hund. hade jag varit som du så hade jag lugnat mig lite på den fronten och försökt att fundera ut om hans åkomma är stressrelaterad först.

Lycka till - och jag är ledsen att han är dålig, din lille hund. :(

Pamme_Jaspin skrev:
vi hade han på agria innan men de va så dyrt så vi bytade till if och nu betalar vi hälften av vad vi gjorde innan
agria: 3000kr/år
if: 1500kr/år

Vad har ni för nytta av att det är billigare när ni inte får ut något av försäkringen.
Ser att du har bytit till if. Man ska inte hålla på och byta försäkringsbolag. För då kan dom ta bort all försäkring på deras gamla sjukdomar. Det bästa är att vara kvar från dom är valpar. Har hört här på buke om flera fall där deras hästars försäkring inte gäller pga gamla fall med likvärdiga sjukdomar.

Jag har Agria törs inte byta. Men Folksam med hästarna.

Pamme_Jaspin skrev:
vi hade han på agria innan men de va så dyrt så vi bytade till if och nu betalar vi hälften av vad vi gjorde innan
agria: 3000kr/år
if: 1500kr/år

Vad var det för försäkring du hade på Agria då?

Visserligen har jag uppfödarförsäkring men jag betalar 2552:- för 3 hundar/år (fr o m 1/12-05 till 1/12-06) och så mycket gör ju inte en uppfödarförsäkring. Den täcker ju avelsdjuren bättre bara.
Saml.rabatten och klubbrabatten gör ju inte många kronor.

Har haft Agria sedan -80 talet och aldrig haft problem med vetr på varken hundar katter eller hästen.

Senast ändrad av en moderator:

vet inte ska ringa och skälla på dom på måndag. jag kommer att skriva varför

vet inte men ska ringa på måndag och höra

okej jag ska se om man kan hitta ett bättre foder som är bra för hans mage

ja jag ska ringa och höra med vet om vilket foder han ska ha i stället för de han har nu

nä får ringa och höra så vi får byta igen och sen ska jag ha sveland på den andre vovven som vi hade tänkt skaffa

vad menar du med detta????

Om ni inte fått reservation i försäkringen sedan dess?

Jag tyckte det var konstigt att du inte fick ersättning den här gången, eftersom du fick det för 8 månader sedan. Men det verkar som om du bytt försäkringsbolag sedan dess, och då har du kanske fått reservation i försäkringen? (Om man tex försäkrar en hund som har hjärtfel får man ingen ersättning för behandling för hjärtfelet och ev. följder av det = reservation.)

jaha tack för du förklarade de för mig men jag ska ringa och höra vad dom håller på med

Agria må vara dyrt, men de krånglar åtminstone inte när det gäller att betala ut försäkringen :S

jaha ¨då får jag kolla de så att ja inte har missat de tack

nä jag får väl gå tillbaka till dom.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 024
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka